26.11.14

Frustration

Gider I ikke sygehistorie, så drop dette indlæg!

Lige nu er dagene fulde af frustrationer.

Jeg går på reumatologisk ambulatorium for at få at vide hvad min ankel fejler og er nu i behandling med binyrebarkhormon. Det hjælper desværre ikke rigtigt.

Samtidig har jeg fået besked om at mine sygedagpenge slutter her på søndag. Kommunen konkluderer, ud fra dokumenter fra ortopædkirurgisk afdeling (som jeg ikke er tilknyttet) at jeg nu er arbejdsdygtig, da røngten- og MR-skannings billeder ikke viser noget unormalt med mine led og knogler.
Desværre kan min ankel ikke læse og derfor hæver den stadig op, når den bliver belastet.  Når den hæver kan jeg ikke have sko på og jeg får meget ondt.

Her mener kommunen så at jeg bare kan søge et job ved kasselinien som ikke belaster. Men sidder jeg med benene almindeligt (sidder på en stol med fødderne i gulvet) så hæver foden. Om man kan sidde med foden oppe på en skammel når man sidder ved kassen i et supermarked ved jeg ikke. Så det må jeg jo så bare prøve...

Dvs. den læge jeg var ved i dag, er ikke enig i kommunens konklussion og nu er jeg ved at skrive en mail til kommunen, med indsigelser til deres beslutning.
Det har sikkert ikke nogen virkning, men så har jeg gjort mit. Lægen, jeg var ved i dag, mener at det at sidde på en stol ved en kasselinje er også belastende for anklen. Jeg fortalte om de timer jeg sad almindeligt på en stol i lørdags og den virkning det havde på min fod.

Lørdag nat: Venstre fod rød og hævet.
Her sammenligning med højre.
Jeg skal, mener lægen, også have en anden behandling som har virkning og jeg selv mener, at når den rigtige behandling er i gang, så er jeg også klar til at jobbe igen. Det virker ikke optimalt at komme i job og så sygemelde sig lige efter. Det kan hverken, jobbet, kommunen eller jeg have glæde af!

Så dagen i morgen skal bare overstås, så jeg ved hvordan den nærmeste fremtid kommer til at se ud.

Nu nærmer december sig og jeg glæder mig. Jeg lover også at der ikke kommer flere indlæg af denne type foreløbig. Nu skal der jules og det skal der også her på bloggen :0)

2 kommentarer:

  1. Det er godt nok træls for dig- det er da tydeligt at den fod er ret hævet. Får du noget vanddrivende? Det kan gøre vanvittig ondt. Øv og god bedring. Pøj pøj med kampen med kommunen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Anette, det er træls. De har ikke talt om vanddrivende, da det 'kun' er når jeg overbelaster den at den ser sådan ud. Ellers er den ca ½ størrelse p.g.a. inflammation som seneskedehindebetændelse og betændelse omkring sener.
      Og Tak, jeg tror jeg får brug for det! Venter på svar fra kommunen, da det jo er på søndag det er sidste dag med sygedagpenge.

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺