9.8.14

Min venstre fod

Og her tænker jeg ikke på filmen af samme navn (med Daniel Day-Lewis), men på min helt egen venstre fod/ankel.

Det er ved at være en hel følgeton, med ny spænding i hvert afsnit.

Midt i juni var jeg til både ultralydsskanning og hos ortopædkirurg som begge mente, at jeg skulle have en akut tid. Jeg kontaktede mit lægehus, som sendte en henvisning. Det var lige inden familien gik på ferie.

Da ferien var ovre, havde jeg ikke hørt noget endnu, så jeg kontaktede Reumatologisk ambulatorium og fik at vide at de havde sendt henvisningen tilbage til lægen for uddybelse. Den var nemlig havnet på reumatologisk rygafdeling...

Så fat i lægen, som ikke personligt havde modtaget den og derfor ikke havde reageret, så sammen med mig udfyldte og 'sendte' vi den igen. 14 dage senere (i mandags) ringede jeg igen til reumatologisk for at høre, om de havde modtaget den og om der var en tid. De havde ikke modtaget noget fra min læge...
Så fat i lægen, som sendte den igen og bad mig kontakte reumatologisk igen om onsdagen for at følge op. Denne gang havde de modtaget og den lå til gennemlæsning hos en overlæge.

Onsdag aften fik jeg så endelig en indkaldelse, eller rettere to!
En til ortopædkirurgisk (henvisningen som lægen skrev sammen med mig...) og en fra reumatologisk (den fra om mandagen).

Jeg havde nævnt, at hvis det kørte på den måde, så endte det med, at jeg ville få en tid juleaften. Der er jo 4 måneders ventetid på de fleste reumatologiske afdelinger og vi er nu i august.

Men jeg har været heldig eller syg nok, for jeg har fået tid om 14 dage! Er jeg bare glad!! :0)

Og anklen, ja, den er ikke blevet værre, men heller ikke bedre. Jeg vil sige, at jeg har vænnet mig til den konstante irritation og punktvise smerte og at jeg ikke kan holde ud at have sko på. Men nu bliver det forhåbentlig bedre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺