16.8.14

Et par glimt af feriens mad

Det føles som om sommeren er ved at aftage og forberede sig på efteråret. Det er blevet køligere og regnen kommer gavmildt med mellemrum.
Sommeren har været dejlig, varm og ja rigtig sommerlig og jeg har dejlige minder om den.

Ferien er jo noget med hygge, mad og for os, at prøve noget nyt.
Jeg prøver gerne noget nyt eller anderledes eller bare nemt, for det er i ferierne tiden er der.
Og når det er varmt, gider jeg ikke stå for meget i køkkenet (faktisk gider jeg slet ikke lave mad...), men jeg ender 99% af tiden med at stå der,,,

En af de første dage kastede jeg mig ud i at lave pulled pork. Det var min veninde der fortalte, at det havde hun prøvet en dag. Den blev lavet i ovnen og for hende var det, at få den sat ind, da hun kom hjem efter en nattevagt og så var den spiseklar til aften, uden at hun skulle være over den hele tiden. Det prøvede jeg så og det var let og det blev lækkert. Det er helt sikkert mere lækkert på grill, men jeg skulle begynde et sted :0)
Den blev serveret med coleslaw til. Jeg rørte dressingen til coleslaw'en op med ravigotte. Jeg er nemlig ikke fan af coleslaw, så jeg justerede smagen med ravigotte og den blev god. Og så selvfølgelig burgerboller til.


Og som sagt skal det være let! og det var denne pastaret. Ravioli med pesto og bacontern og ekstra parmesan. Det var lige noget for hele familien.



Dejlig morgenmad blev det også til. Den ene dag var det røræg med røget laks og grøntsager.


En ny kogebog er indkøbt. Det er 'Madpakkebogen' af Louisa Lorang. Det er for at finde på ideer til Yngstes madpakke, når nu skolen starter igen. 
Frøkenen og jeg faldt over opskriften på en ærte/spinat dip, som bare måtte prøves.
Med grøntsager til er den super lækker.


Let sommermad var denne ret, som var squashspaghetti med ristede grøntsager, rejer og pesto.
Når det er varmt, gider jeg bare ikke stå og stege i køkkenet eller snitte vildt til en grillaften. Grøntsagerne er en pose frosen sommergrønt, som de har i Rema 1000, så der var kun squashspaghettien der skulle arbejdes med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺