13.6.14

På udflugt med det offentlige i dag

Så var det i dag jeg skulle på Glostrup hospital til skanning af min drilske ankel.

Med det offentlige er det en pæn lang tur med to skift under vejs.
Det er 14 år siden jeg sidst var på Glostrup hospital. Den gang var det min far jeg besøgte. Han var indlagt 3 uger på intensiv, inden han døde.
Heldigvis har jeg lagt det bag mig, så gensynet var ok.

Jeg var spændt på, om de kunne finde noget, når de skannede, men det kunne de.
"Du har væske i anklen", ja, den havde jeg regnet ud, ellers ville den ikke være så hævet. Der er betændelse rundt om senen på indersiden af anklen og også seneskedehindebetændelse. "Du er godt nok hårdt ramt!" blev der sagt.
Der er også seneskedehindebetændelse på ydersiden af anklen og rundt om mine tåstrækkere er der betændelse (så er det derfor jeg ikke kan krumme mine tæer). Og sidst er der en irriteret slimsæk ved min akillessene.

Nu venter jeg på at det bliver mandag og jeg så kan kontakte min læge, som skal sende mig til reumatologisk afdeling til behandling. Gerne akut!

Så kunne Frøkenen (som var taget med for at underholde mig) og jeg tage turen hjem igen og holde weekend :0)

6 kommentarer:

  1. Av det lyder ikke rart. Det er svært at få tider på reumatologiske afdelinger nogle steder - så jeg håber helt sikkert at de har en akut tid til dig så du snart kan komme i behandling.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg også de kan finde, for lægen der skannede mig, mente at jeg havde gået for længe med den ankel, og jeg skulle ikke til at smides rundt inden der blev gjort noget. Jeg har en tid på ortopæd på onsdag, men det lød ikke som om han mente de kunne gøre noget for mig.

      Slet
  2. Det lyder ikke rart, håber du hurtigt får en tid, og der bliver sat gang i en behandling.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg også, men som Anette skriver, så er der lang ventetid på reumatologisk og det fik jeg allerede at vide hos lægen i april, hvor hun se sendte mig på ortopæd ofr at få mig igang med behandling.

      Slet
  3. Det lyder godt nok ikke rart. Jeg håber, du kommer til behandling hurtigt. Rigtig god bedring!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Deborah, det håber jeg også!
      I dag har jeg talt med min læge som har sendt en henvisning og på onsdag, skal jeg tale med ortopæd om at få mig sendt hurtigt videre til reumatologisk.

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺