28.6.14

Ferie ferie ferie

Så blev der ferie, skoleferie for Yngste. Han har ventet længe, for Frøkenen har jo haft det siden hun d. 18. var til mundtlig årsprøve i samfundsfag.

I går var der morgenmad for 1C og samtidig afsked med deres dansklære og matematiklære.
Yngste ville gerne have, at jeg blev på skolen resten af dagen og det var da en hyggelig oplevelse.
Efter morgenmaden og et frikvater, blev vi, 0. og 1. klasserne med lærer, underholdt af Benny Schumann i en times tid og det var noget børnene kunne li'. De grinede og morede sig gemmen hele forestillingen.


Efter frokost var der fællessang med resten af skolen i gymnastiksalen. 
'Vi' sang Midsommervisen og Sommer sommer sommer (den fra Far til Fire). Inspektøren sagde et par bevingede ord og så var det endelig sommerferie.

I eftermiddag starter ferien for os andre (læs: Gemalen)  og vi kan se frem til 3 uger uden vækkeur.
Jeg har jo egentlig ikke ferie, jeg er jo stadig sygemeldt, men jeg vil nu nyde dagene, som var det sommerferie. Vi skal nemlig slet ikke noget. Bare være hjemme og slappe af, lave nogle små udflugter.

Men indtil Gemalen er hjemme, så vil jeg nyde roen til Yngste står op.

12 kommentarer:

  1. Rigtig god ferie hos jer.

    SvarSlet
  2. Ja yngste synes at det er LAAANG tid når storesøster fik sommerferie d.18, 10 dage før. Man oplever tiden anderledes når man er så ung! Men det er også som om vi andre bliver lidt yngre, når man oplever børns reaktioner. En ferie skal være noget man kan lide, det skal være en periode, hvor man kan se verden på en anden måde. GOD sommerferie ønskes!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Donald :0)
      Ferie er noget der skal ske i ens eget tempo. Der hvor man sovet til man vågner og ikke skal i seng på et bestemt tidspunkt :0)
      Nogle gange ville det være rart at have børns opfattelse af tid. Det går ikke helt så hurtigt, som for os voksne ;0D
      Rigtig god mandag!

      Slet
  3. rigtig god ferie til jer :-)

    SvarSlet
  4. Jeg kan godt huske det. Dengang ferien var alt alt for lang. Jeg håber, at I får nogle skønne dage..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Susanne :0)
      Ja der er stor forskel på opfattelse ;0D

      Slet
  5. Det lyder bare som en super hyggelig dag og en rigtig god start på sommerferien.

    Nu håber jeg resten af sommerferien vil fortsætte i samme gode takter. Jeg synes iøvrigt at det er en god ide at du tænker på det som sommerferie også for dig for gu´ har man da brug for ferie også selvom man er sygemeldt.

    Mange kærlige sommerhilsner. Jeg håber jeres sommer bliver skøn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Marina :0)

      Børnene hyggede sig og Yngste taler stadig om klovnen.
      De første 3 uger er familieferie. Der er ikke planlagt noget, men jeg nyder at vi ikke skal noget og uret er slukket. Så det er jo også en form for ferie. Mine 3 uger må så ligge på et andet tidspunkt. En hver ferie som arbejdsløs er et pusterum, hvor man ikke skal tænke jobansøgning o.l.
      Må I også få nogle dejlige uger med hygge og sjov.
      Dejlige sommerhilsner fra mig :0)

      Slet
  6. Rigtig god ferie, Kari! Klem

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺