28.5.14

Vær stille - Her holdes læseferie! ;0)

Jeg tror vi går nogle heftige uger i møde nu.

Frøkenen er gået ind i årsprøve/eksamens fasen i 1.g og hun er godt pirrelig!
Mandag afleverede hun DHO. Så tog hun hjem og gik i gang med forberedelse til årsprøve i engelsk mundtlig til om tirsdagen.
Det var så i går og her hentede hun et 4-tal. Hun var ikke tilfreds, men det er fordi hun ikke accepterer noget under 7.

I næste uge står den på 2 skriftelige årsprøver; onsdag skriftlig dansk og fredag skriftlig engelsk.
Hun afslutter med årsprøve i mundtlig Samfund d. 18/6 og så kan hun holde sommerferie.

Men indtil da skal vi liste omkring, tænke meget over hvad vi siger til hende og hvornår og ellers læse hendes humørsvingninger, gerne før de bryder igennem.

Men d. 18. juni er vi nok ved at have lært det og ellers bliver livet normalt igen derefter ;0)

8 kommentarer:

  1. Jeg er lidt i tvivl om den danske karakter skal, den er ændret efter jeg er udvandret. Hvad svarer 4 til på den tidligere skala?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mai-britt, jeg kan ikke selv finde helt rundt i det, men et 4-til svarer til et gammeldags 7-tal.
      Den nye skala er ret forvirrende, for nu kan man få -03 som svarer til vores gamle 00. Et 7-tal svarer til vores gamle 8 og 9, som jo var en karakter vi gerne ville have, når vi ikke kunne få 10, 11 eller 13 ;0)

      Slet
  2. Svar
    1. Åh ja! Men om 3 uger er det slut - for denne gang ;0)

      Slet
  3. Du godeste - hvis hun er så pirrelig nu, hvordan det mon så bliver om to år?
    Håber hun klarer sig fint :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Shhhh Ellen! Det tør jeg slet ikke tænke på!!! ;0)
      Jeg tror hun klarer sig godt. Hun har afleveret alle opgaver og har 0% fravær, så hun har været til alle timer.

      Slet
  4. For meget og for lidt. Her har vi en, der arbejder sit mod huen i år, og det tager han godt nok stille og roligt. Indtil nu er det blevet til hornfiskefiskeri. Kunne vi lige få lidt af jeres frøkens energi den vej her :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gad vide om det allerede er på vej, for her har der været slappes lige nu så meget af, at hun har nået at se 3 sæsoner af Glee. Men fra på mandagsiger hun, at hun er på sporet igen til næste årsprøve d. 4/6 ;0)

      Det lyder til at den kommende student i jeres hus, har godt styr på sagerne at han kan mediterer på sundet ;0)
      Pøj pøj til ham de kommende uger!

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺