4.5.14

Te The Tea

Vi drikker meget te her hjemme. Nok mest fordi jeg ikke drikker kaffe, men Gemalen til gengæld gerne drikker en kop te, når bare han får kaffe på jobbet.

I torsdags var jeg i Helsingør, for at hente min cykel, som havde været til service.
Nu jeg var i Helsingør, kunne jeg lige snuppe noget te med hjem, da bøtterne var ved at være tomme.

Der er to te-butikker i byen og jeg smuttede ind forbi begge, da de hver har en te vi godt kan li'.

Jeg købte 'aftente', 'Sunset', hos den ene.
Det er en te, der både er sød, men også syrlig i smagen. Det er en sort te med jordbær, vanilie og grapefrugt olie. Den dufter skønt og er blevet min yndling lige nu.


Hos den anden købte jeg en 'morgente', 'Morgen sol'. Det er en økologisk blanding af grøn og hvid te tilsat morgenfrue blomst, blå kornblomst og rosenknopper + æteriske olier fra papaya, mango, bergamotte og guava.
Dejlig smag og så er den grøn grøn ;0)

Det er altså bare noget andet at købe te hos en tehandler.
Der er forskel på servicen i de to butikker, men jeg vil nu støtte dem begge, da jeg syntes der er for få specialbutikker. Desværre kommer jeg ikke i så mange specialbutikker, for det kan min pengepung ikke klare, men te butikker bruger jeg altså når jeg kommer forbi!

10 kommentarer:

  1. De lyder ret lækre alle sammen. Jeg kan ikke lide Bergamotte som f.eks i Earl Grey, men Morgensol blandingen lyder interessant og som noget jeg også ville synes om.
    Her i huset drikker vi begge to både kaffe og te dagligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til Mai-britt :0)

      De er også lækre og den med bergamotte smager ikke af bergamotte som en traditionel Earl Grey te gør. Som ung elskede jeg Earl Grey te p.g.a. lige præsis bergamotten, men kan slet ikke med det mere. Det smarte ved køb hos China tea house er at der kan 'købes' smagsprøver. Prøv det :0)
      Jeg kan kun drikke kaffe, hvis der er mængder af sukker og mælk i og det er synd for kaffen. Til gengæld elsker jeg moccais, mocca eclair og andet med kaffe i ;0)

      Slet
  2. Te skal der til. Jeg kan bedst lidt det, der er lidt krydret. Gerne med en snert af anis. Vi drikker meget te her om vinteren. Om sommeren ryger det naturligt i hi. Sådan er det bare.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal der Susanne :0)
      Jeg drikker nu også om sommeren, men det er nok fordi jeg ikke drikker kaffe. Men det skal helst være grøn te eller Cool mint, som også kan drikkes kold.
      Men te med anis/lakrids kan jeg ikke med. jeg får en frygtelig hovedpine.

      Slet
  3. Te dufter bare evigt himmelsk. Jeg drikker altid den samme som jeg simpelthen har som special blanding hos Perch. Ingen andre kan lide den så eg har den helt for mig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er ikke noget bedre end duften af te. Jeg kan nu også godt li' duften af nykværnet kaffe.
      Det med egen blanding hos Perch, har jeg hørt om. Jeg har ikke prøvet selv. er nok lidt bange for at blande selv - endnu :0)

      Slet
  4. Hej Kari
    Det er altid dejligt med et godt krus te.. Eller kakao…
    Er på kursus disse dage, så der er nok at se til..
    God aften / RikkeBo

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej RikkeBo
      Spændende med kursus. Det er altid dejligt at lære :0)
      Jeg er nok mest til teen, men på en meget kold dag er en kop varm kakao ren himmelsk.
      God ag og kursus
      Kari

      Slet
  5. Det er hyggeigt at handle i specialbutikker, det giver jeg ret i. Din morgente lyder skøn. Jeg drikker både kaffe og te - og nyder begge dele lige meget.
    God bedring med din fod :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er hyggeligt, men hvor meget jeg end ville, så har jeg ikke rigtig råd, så jeg prioterer og te er en af dem jeg gerne vil bruge penge på :0)
      Tak Gitte, håber snart på en diagnose, så jeg ved hvad jeg ha at gøre med.

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺