4.2.14

De børn de børn

Yngste kom lige ud i køkkenet til mig.

Yngste: "Mor, hvornår gør far og dig ikke sådan, at du bor her 
              sammen med M og mig og far bor et andet sted
              sammen med E og mig?"
   Mig: "Hvorfor?? Jeg tror altså det er bedre, at vi bor
             sammen.Du kan jo ikke bo to steder samtidig!"
Yngste: " Jamen I kan da bare fortælle mig, 
               hvor jeg skal være!!"
    Mig: "Hvorfor vil du gerne have det?"
Yngste: "Jo, for så kan jeg få min telefon med i skolen!"

Og hvorfor denne ordveksling?
Jo, Yngste vil gerne have sin mobil med i skole, men vi har sagt at det bliver først, når han skal i 3. klasse.
En af hans kammerater har sin med i skole nu, men hans forældre er lige blevet skilt og det kan være en af grundene til at kammeraten har fået mobil.

Men det er jo smart tænkt... ;0D

6 kommentarer:

  1. Hihi.. de er smarte de unger.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja alt der kan give en fordel skal vel prøves ;0D

      Slet
  2. det har mine børn også talt om .. hvorfor de må vente med mobiler når andre får dem tidligt og det er som regl børn der har 2 hjem ... det er også svært at forstå alt det der men de forskellige familie former :-) men din dreng har da tænkt over tingene :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har også været igennem den med de store. Det er jo også svært for dem at forstå, at nogen må og andre ikke.
      Jeg ved ikke om han også har tænkt jul og fødselsdag ind i det, men han har da kunne regne ud, hvad der kunne give ham en fordel ;0D

      Slet
  3. hihi, ja det var klogt tænkt. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, når det gælder ne fordel, så er han klog ;0D

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺