27.12.13

Min nye yndlings julesang ♥ ♥ ♥

Min ynglingsjulesang over alle julesange er og bliver 'Have your selv a merry little christmas' og det har det været i rigtig mange år. Den er så smuk og så fredfyldt, at jeg bare kan lytte til den igen og igen.

Men i år har den fået en rival.
Juleaftens dag, mens jeg forberedte til julens gæster, hørte jeg en sang i radioen, radioen i køkkenet er tunet ind på Radio Soft Jul. Den ramte mig og jeg nynnede med. Tænkte ikke over hvem der sang, men på Radio Soft bliver sangene gentaget mange gange.

1. juledag om aftenen var den stadig i mit hoved, melodien altså, for teksten havde jeg ikke fanget.
Jeg begyndte at lede på hjemmesiden under play lister, men anede jo ikke hvad jeg ledte efter. Troede længe det var en bestemt sang, og lyttede hele dagen i går til radioen, men uden at høre sangen...  Satte endda familien ind i mit problem!

Var ved at opgive, da jeg sent i aftes PLUDSELIG hørte den! Skyndte mig ind på play listen OG fandt den!!!

Her er så min nye yndlingssang. Syntes den er så smuk og Vanessa Williams er jo en forrygende sangerinde. Ja, jeg elsker nu også 'What child is this'  :0)

6 kommentarer:

  1. Det er jo Greensleewes i en helt ny version - ja, det er meget, meget smukt!
    Klem og ha' en dejlig 3. juledag!

    SvarSlet
  2. Jeg ved at jeg har hørt den før, men har aldrig vist hvad det var for en. Men jeg burde vist kende den...
    Klem og god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov, jeg fik stavet den med w, men det er Greensleeves :-) Klem!

      Slet
    2. Det er vist helt OK med en lille stavefejl ;0)
      Klem

      Slet
  3. Jeg kendte ikke den første, "Have yourself a merry little Christmas", men den sidste kender jeg jo godt, Greensleeves med en anden text - det er flot, det er dejligt.
    Godt Nytår ønskes!

    SvarSlet
    Svar
    1. Donald, jeg hev ikke den første julesang ind i indlægget, for jeg har haft brugt den i mange juleaftners indlæg, men den stammer fra filmen 'Mød mig i Skt. Louis' og blev der sunget af Judy Garland. Den er derefter indspillet mange gange efter.
      Til gengæld viste jeg at jeg havde hørt den anden før, men kunne ikke sætte hverken titel eller tekst på. Et er nok fordi jeg aldrig har vist hvad den hed, men jeg ved at jeg altid har nydt melodien :0)
      Og et rigtig godt nytår til dig Donald!

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺