26.12.13

Hun var et barsk bekendtskab, hende Bodil, da hun kom forbi i begyndelsen af måneden

I dag måtte vi ud og have noget luft efter 2 dage med gæster.
Det var ikke at jeg gad, men luften har så godt af mig, så jeg tog anorak og støvler på og fulgte med Gemalen og Yngste ud i verdenen og ned til Øresund.

Gemalen havde fra sine post ture set, at Bodil ikke have skånet strandkanten og han ville se om de havde fået sat skik på området efterfølgende.
De var godt igang, men det er store skader der skal ordnes.

Der var faldet en del træer og et at dem havde taget godt med jord med sig. Yngste fylder ikke meget ved siden af den rod!


Det gode klatretræ havde også måtte lægge sig for den barske kvinde. Det var skævt i forvejen, men var knækket som en tændstik, hele nede ved roden. Men Bodil var jo også en tung dame at danse med.


Stranden er blevet en 5 meter bredere og den ny renoverede multibane er vist ikke til at spille noget som helst på lige nu.
Det er vel omkring ½ meter i højden op af hegnet og så ca. 2/3 af banen som er fyldt med tang.


Men 1½ time i det fri var dejligt og jeg har også fået en morfar, så 2. juledag har været dejlig stille og rolig.

6 kommentarer:

  1. Det ser virkelig voldsomt ud efter Bodils pusteri.. Vi har også været en tur ude i dag, vi var heldige også at se solen.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun var vist heller ikke yndlingsveninden, sådan som hun ødelage. Det ser bare så voldsomt ud, når rødderne tager så meget at jorden med.
      Vi så ikke så meget sol, men den forsøgte at bryde igennem ;0)

      Slet
  2. Det var dog voldsomt. Vi har været til julefrokost i dag, og efter det måtte jeg også spænde sele på hunden og snøre de fornuftige sko. Det var en ren fornøjelse at mærke luften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var voldsomt, for der hvor vi bor, små 2½ km væk, var det næsten kun hårde vindstød.
      Det var en fornøjelse da jeg endelig fik støvler på og kom ud. Det er vist lettere at komme afsted, når det er en sele og fire poter, der bare skal ud og luftes ;0)

      Slet
  3. Kære Kari, du ønskes en god bag-jul. Ja hun har også lavet mange skader, den barske Bodil, det tager nok lidt tid at få ryddet op efter hende. Lidt frisk luft oven på al julemaden er nu ikke så dårligt. ;-D Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Annemarie
      Tusind tak :0)
      Det vil helt sikkert tage tid af få skik på omgivelserne. Her tager det nok en del måneder mere.
      Og den årlige 2. juledagsgåtur er jo dejlig, når først man er kommer udenfor ;0)
      Knus

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺