27.11.13

Stegt lever nam nam

Jeg havde næst sidste kursusdag i går. Nu er jeg ved at være fyldt op på forkortelser og betydninger og glæder mig til fredag hvor det er slut!

Men hvad har det med stegt lever at gøre?

Jo efter endt kursusdag mødtes jeg med min dejlige veninde ved Nørrebro st., hvor vi smuttede på Cafe Ae til en gang stegt lever. Det er nemlig vores fælles livret.

Et hurtigt skud mod bardisken fra vores plads


Den opmærksomme læser vil tænk: " Det har jeg læst før her på bloggen!"
Og det er rigtigt. Vi var der for snart 11 måneder siden til stegt lever ;0)



På menukortet stod der stegt lever med kartoffelmos, bløde løg, champignon og skysovs, men da tallerkenerne kom, var der kogte kartofler på...
Vi og bordet bag os fik alle lever og de nævnte det for personalet. Der blev givet besked til køkkenet, de havde glemt at der var kommet nyt menukort med lidt rettelser og som plaster på såret fik vi en chai latte på husets regning.

Vi snakkede og snakkede og bestilte en chai latte mere med en cookie til (som vi dog betalte selv) og snakkede videre.



Et kig på klokken og den var blevet 21.00!
Så var det tid til hjemtur. Op på Nørrebro st., som er blevet en meget skummel station med årene. S-toget til Hellerup og videre med kystbanen hjem.

6 kommentarer:

  1. Det lyder hyggeligt - dog ikke med leveren - det kan jeg altså ikke ret godt spise :D Men dejligt at i nød det ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi! Lever deler vandene. Det er enten eller og det er derfor at jeg spiser det ude, for det er kun 2 ud af 5 der kan li' det her.
      Vi nød for her er en som på mange måder minder så meget om mig, på trods af at hun er 9 år yngre end mig :0)

      Slet
  2. Jeg elsker lever, men får det kun når vores kok på arbejde forbarmer sig over os leverelskere.. Hasse vil ikke spise det, så vi får det aldrig herhjemme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der hvor jeg arbejdede kom der også lever på borden med mellemrum og da jeg spurgte om der var stor omsætning på der var svaret ja! Så vi er nok rigtig mage der faktisk kan li' det.
      Gemalen VIL heller ikke og når der så kun er Ældste og jeg, ja så går der rigtig lang tid imellem :0)
      Men tag ind på Cafe Ae ved Nørrebro st. og spis en protion. De har sikkert et eller andet Hasse kan li :0)

      Slet
  3. Dejligt at I kunne få jeres livret begge to - det er ikke ret tit, man ser stegt lever på et menukort :-) Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er meget sjældent med lever på menukort, men de fortæller på cafe Ae at de sælger meget af det.
      Klem

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺