25.11.13

Emneuge

Der er emneuge på Yngstes skole i denne uge. Dvs. det startede i fredags og slutter på torsdag med et aftenarrangement.

Skolen er lavet om til et bysamfund med butikker, bank, restauranter, biograf m.m.
De bliver betalt i bysamfundspenge, som de kan bruge i de butikkerne, så madpakken bliver ikke rigtig taget frem... ;0)
Yngste laver forresten fugle huse, som skal sælges. Han er lidt sur over lige det (han havde bla. sat kryds ved den på listen) men når de først er kommet igang, så tror jeg det bliver fint, for han elsker at hamre og save.

Der skal vælges en borgmester til byen og på torsdag kommer vores kommunes borgmester forbi til aftenarrangementet. Gad vide om de begge skal holde tale ;0)

Nu vil jeg lave morgendagens lektier og se frem til at der nu kun er to kursusdage tilbage. Jeg kan mærke at dette kursus ikke appellerer til mig på samme måde som det forrige.

4 kommentarer:

  1. Det lyder som en sjov og lærerig emne-uge, mon ikke Yngste bliver glad når han først er i gang med at hamre og save. ;-D Knus

    SvarSlet
  2. Det tror jeg også det bliver.
    I dag har han lært at man ikke skal bruge alle sine bysamfundspenge på slik, som de har mulighed for at købe. Det gav en gevaldig gang ondt i maven, så jeg måtte hente ham da skoledagen var forbi ;0D
    Knus

    SvarSlet
  3. Sådan en emneuge husker mine unger som en af de bedste. De var alle indbyggere i Slanterup og købte og solgte forskellige ting. Man kunne blive ansat rundt omkring på værkstederne og hæve sin løn, når dagen var gået. Jeg håber, at yngste får en rigtig god uge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg husker også at Ældste var med til sådan en emneuge, men ikke Frøkenen.
      Det er jo en rigtig god måde at lade eleverne samarbejde fra 0. klasse til 9. klasse og alt de sjove de prøver, som er så meget modsat skolearbejde.
      Jeg tror han syntes det er sjovt. Han har ikke brokket sig - endnu ;0D

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺