28.10.13

Storm over Danmark og hvordan jeg igen er ude i det...


Jeg er på kursus i Parkens bygning. Dette billed er fra i torsdags.
Jeg havde i dag fri kl. 15.40 og skyndte mig ned på Trianglen og kom med 1A til Østerport.
Her bestemte jeg mig for at i dag at tage kystbanen hjem. Plejer at tage S-toget, men havde ikke lyst til at køre langt med bus.

Toget var kun 2 min forsinket og i toget mødte jeg en hockeymor, og en at tale med er jo dejligt.
Da vi kom til Skodsborg, fik vi beskeden om at togdriften var blevet indstillet pga. af nedfaldne grene på sporene ogkøreledningsproblemer og vi væltede ud af toget.

Hockeymor oplyser at hendes mor bor lige ved siden af og hun ringer efter hende. Hvor var det dejligt at blive tilbudt et lift hjem.
Det var med zig zag på Strandvejen, hvor grene og mindre træer lå hist og her.

Nu ser jeg i Tv'et, at man har afspærret Trinaglen, pga. et stillads. Det har jeg så lige været i dag!
Jeg vil nu blive indendøre til i morgen, når jeg skal afleverer Yngste i skolen. (Gemalen skal lige hente Frøkenen, når hendes arbejdsdag er ovre).

8 kommentarer:

  1. Godt at du nåede hjem og pænt af damen at give et lift. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var dejligt og en lille smule held. Var jeg taget med S-toget var jeg nok ikke kommet hjem før nu ;0)

      Slet
  2. Ja for pokker et stormvejr der lige er suset hen over os.. Godt du var heldig at få et lift hjem, det har ikke været rart at være ude i eftermiddag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også vild lykkelig over at jeg lige fik den gode ide! Og nej i sådan et vejr er hjemme aller bedst! ;0)

      Slet
  3. Her over i Viborg slap vi for det frygtelige stormvejr i har haft, det blæste da en del, men tagene blev på husene og grene på træerne.
    Kan du have en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så har I haft en god stormaften.
      Lige der hvor jeg bor blev tagene også på husene, men grenene var ikke helt venner med træerne, men nu er alt ved sig selv igen. Vi mangler bare lige at få ryddet cykelstierne på vej til skole...
      Rigtig god fredag aften Conny :0)

      Slet
  4. Det begyndte åbenbart mens du var på vej hjem - men det var jo varslet dagen i forvejen. Problemet med grene på sporet er, at der skal en storm til at "feje" træerne med mindre Banestyrelsen sørger for at der ikke står gamle træer på bane-skrænter og grøfter. Det er en uge+ siden nu - og man er lige ved at glemme det igen, ikke?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det blæste godt i København, da jeg skulle hjem, men ikke så det lige så ud til at blive SÅ voldsomt, inden jeg kom hjem :0)
      Du har helt ret Donald, det var varslet, men desværre tror jeg ikke det kan godkendes som bliven hjemme fra kursus grund.
      Kystbanen var rimelig hurtig igang igen. Kørte med om onsdagen igen og der kørte det fint! Det var mere end an kunne sige om S-togene. De kørte først efter planen igen sidst på ugen.
      Jeg har ørene stift rettet mod P4 om morgenen, så jeg kan være forberedt på hvad som helst ;0)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺