18.9.13

sensommer vs. efterår


Vejret er begyndt at opfører sig, som den årstid vi er kommet til.
I går cyklede jeg til Helsingør. Cyklen skulle til service og det var tiltrængt!

Lige inden rundkørslen ved Stubbedamsvej, er der et stykke græs med en bænk og lidt træer. Og her viste en regnvejrssolstribe sig i Øresund. Det kunne næsten ikke blive mere gråtonet den vej, men på den anden side af det træ man kan se til venstre på billedet, så det mere sommerlig ud... (det har selvfølgeligt også noget med den retning jeg har taget billederne i)



Det holdt tørt til jeg pænt var kommet helt hjem (regnede det egentlig her i går...), men solen og skyerne kæmpede.

Lige nu regner det meget og det tordner. Godt jeg sidder indenfor!

14 kommentarer:

  1. Godmorgen Kari
    Her sikker solen fra en skyfri himmel...:o)
    Håber det klarer op hos Jer i løbet af dagen...
    God Dag / RikkeBo

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen RikkeBo
      Hvor er I heldige!
      Her virker det som heldagsregn. Det er koldt, vådt og ingen tegn på ophør.
      God dag til dig :0)

      Slet
  2. Ja efteråret på vej, men det kan også være en skønt tid, hvor man kan nyde alle de smukke farver naturen får.
    Kan du have en god dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Efteråret er en rigtig skøn tid. Der er nemlig alle de dejlige farver. Vejret er bare lidt mere lunefuldt og det kan være svært at klæde børnene på, så de kan modstå sol og regn. Om lidt må jeg ned med gummistøvlerne til Yngste. Dem "glemte" vi her til morgen...
      Og en rigtig god dag til dig Conny ☺

      Slet
  3. Det var et forrygende torden vejr i morges her over København.. Jeg var heldig at nå ind gennem porten lige inden det startede. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi fik det først om formiddagen. Jeg nåede der til hvor jeg trak stikket ud af den bærbar og slukkede TV'et. Til gengæld var det fint vejre over middag :0)

      Slet
  4. Vi oplevede også torden og lyn og selvfølgelig masser af regn. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Regn var der også rigeligt at har. Så så ikke nogen lyn med bulder var der nok af :0D

      Slet
  5. Dagen startede vådt og endte flot :-) Hunden og jeg har lige nydt en lille aftentur i strålende sol.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må man sige!
      Vi kørte ned med gummistøvlerne til Yngste på skolen, men efter der kom der ikke mere regn.
      Der er vist både dejlige og mindre dejlige stunder, når man har hund ;0D

      Slet
  6. Du gjorde hvad for noget?????????? Jamen .... der er skisme langt til Helsingør! Jeg synes der er alt for langt - men det er måske bare noget, som jeg har bildt mig selv ind. Jeg kan jo ikke lade være med at tænke, at hvis du kan, så kan jeg sandelig også, hahaha........ ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har gjort det små fire gange inden for de sidste 1½ år. Altså kun den ene vej pr gang, for cyklen skal jo lige efterses. Så bussen hjem efter 1. tur, så bussen der op og cyklen hjem igen.
      Hentede jernhesten i går og nød turen hjem ad Strandvejen. Det tog små 55 min hjem til mig, men det tager sjovt nok også små 55 min der op.
      Det er HÅRDT, specielt ved bakken op gennem skoven ved din strand, men ellers er det en smuk tur!
      Du kan jo starte med at køre en tur til Krogerup eller Lousiana. Sig til hvis du vil have en med, for så kan vi jo mødes og køre 'ud i det blå' :0)

      Slet
  7. Det kunne være rigtig hyggeligt. Jeg glæder mig til at cykle til Louisiana.... men der er ikke rigtig noget jeg gider at se lige for tiden.

    Jeg glæder mig også til at cykle en tur til Gurre slotsruin. Men det må altså vente til det bliver forår eller sommer igen. Til den tid er jeg helt bestemt klar til en fællestur ud i det blå...... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er der hul igennem igen!
      Jeg følger ikke rigtig med i hvad der er på Louisiana, men elsker at komme der. Men holder du øje, så sig det til, så er jeg parat.
      Gurre slotsruin, der har jeg vist aldrig været. Men ja alle 'lange' ture kan vist godt vente til foråret. Men så er der noget at se frem til :0)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺