16.9.13

Oh Copenhagen

I dag tog jeg til staden - hovedstaden - sammen med min veninde, som jeg har kendt i snart 30 år.

Vi mødtes på Nørreport og vores første mål var at se Torve hallerne. Dem havde nemlig ingen af os set endnu. Jeg har været lidt tilbageholdende, da jeg jo er vokset op med det gamle grønttorv på Israels plads. Med nogle ting er jeg nok lidt konservativ og dette er en af dem.
Men men men, jeg blev positivt overrasket. Sikken et slaraffenland af butikker. Nøj hvor er det ærgerligt at jeg bor så langt der fra!

Vi prøvede en saltscrub på hænderne og der føltes dejligt, men da vi lige var ankommet, ville vi ikke købe noget.
Vi smagte også på oliven. Skønne store lækre oliven hos Stig's Oliven. Og en te, Triple lakrids, hos Tante T.

Og så gik turen gennem København. Vi nåede både Illum og Magasin, div skobutikker og tøjbutikker og også et par garnforretninger. Men vi købte ikke noget :0D
Kun lidt i Søstrene Grene.

Frokosten tog vi på Restaurant Samos i Skindergade og en eftermiddags Chai latte på Cafe Casa i Rosengården.

I Fiolstræde ligger der mange hyggelige, sjove og spændende butikker. En af dem er Dikkedar. Vi blev fanget af tekanderne i vinduerne. Søde og sjove kander. En tur i butikken blev min skæbne. Jeg faldt for en lille buttet balletdanserinde med vinger.


Efter 6 dejlige timer var det tid at tage hver til sit, men med aftale om at vi må gentage succen!

8 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig dag I har haft vores skønne hovedstad. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtig dejlig dag i vores skønne hovedstad :0)

      Slet
  2. Der er så mange skønne steder i København, og hun er herlig den lille balletdanser. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er rigtig mange skønne steder i København. Tit skal man bare lige væk fra hovedstrøgene :0)
      Jeg kunne ikke stå for hende ;0D

      Slet
  3. Tak for rundvisningen i skønne KBH...:o)
    God Dag / RikkeBo

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt RikkeBo ;0)
      God aften/Kari

      Slet
  4. Det er så hyggeligt med byture med nogle man holder af :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig rigtig hyggeligt og så er det vist første gang vi har gjort det, selvom vi har kendt hinanden så længe :0)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺