7.9.13

Man lærer hele tiden

Og i går lærte jeg to ting: 1. Smarties kan ikke bages med!
                                    2. Forstyr ikke en træt kvinde, når hun skærer kage ud!

Torsdag bagte jeg en kage til Frøkenens klasse, så hun havde noget at dele ud på hendes fødselsdag.
I går morgen skulle jeg så lige dele den i 32 stykker, lige ud af landevejen vil nogen mene, men pga. sen aften og tidlig morgen + et eller andet der kom på tværs, endte jeg altså kun med 28 stykker...

TOTAL PANIK!!!

Så kl. 06.50 vejede jeg så mel, sukker, cacao, vaniliesukker og natron af og da Frøkenen fulgte Yngste i skole, kørte jeg i FAKTA og købte kærnemælk og smarties.
Hjem, hvor jeg inden jeg kørte havde tændt ovnen, røre kærnemælk og olie i det afvejede, smide masser af minismarties på og så i ovnen, så kagen kunne nå at komme ud og køle af, til Frøkenen skulle cykle til gymnasiet kl. 9.30
Vi nåede det! Smarties'ne sank til bunds og smed farven...

Den kage jeg havde bagt torsdag, havde fået en gang smarties ved bagestart og en gang smarties efter halvdelen af bagningen. De første smarties sank til bunds og de sidste mistede farven, krakelerede og så mindre appetitlige ud...


8 kommentarer:

  1. Sikken et lækkert resultat trods panik :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen tilbage Laura, det er længe siden, men dejligt at høre fra dig :0)
      Kagen blev OK, dog smager brændte smarties ikke super godt, men den som kom med i skole skulle have været helt OK.

      Slet
  2. hov men bare det smagt godt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De smagte helt fint. Tror nu den sidste smagte bedst :0)

      Slet
  3. Håber den smagte godt.. Og tillykke med datteren. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Inge :0)
      Jo kagen var god nok, selv med letbrændte smarties ;0)

      Slet
  4. Total panik og så så tidligt om morgen. Godt gået at du fik en kage ud af det :0)
    Tillykke med datteren :0)

    God weekend.
    Kh Randi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Randi :0)
      Jo tak! Det var lige lidt fir tidligt til hjertet oppe i halsen syntes jeg, men vi nåede det hele :0)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺