10.9.13

Bær langt over hovedhøjde

I går, inden regnvejret, gik jeg en tur på marken tæt på hjem. Ved marken er der et godt hegn af forskellige træsorter og deriblandt er der Hyldetræer.

I går plukkede jeg hvad jeg kunne nå (og det var ikke så meget). Rense rense, veje, Google Google, så koge og til sidst fryse ned. Det jeg smagte smagte godt, så nu er der lidt til en dårlig hals eller andet dårligskab her til vinter.



Næste år vil jeg gå en lang tur og samle mange mange flere. Det eneste er at det er noget svineri. De bær farver vildt!

8 kommentarer:

  1. Hyldebærsaft skal man have på lager til hele vinteren :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er det første gang jeg laver det, men jeg tror også der skal laves meget mere næste år. Det jeg lige smagte smagte skønt :0)

      Slet
  2. Hyldebærsaft er bare godt, det lavede min far altid til mig, jeg får det desværre ikke selv gjort. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har aldrig lavet det før og er ikke opvokset med det. Det var mere min mormors dejlige blandede røde saft. Men har jeg tid skal det laves fra nu af :0)

      Slet
  3. septembertid er den dejligste høsttid, og lige nu går der meget tid med høst og syltning her hos mig :) Der går desværre også en tid med blogopsætning m.m så derfor vender jeg tilbage til dig, så snart jeg er lidt styr på computeren!
    Mange efterårshilsener fra Laura

    SvarSlet
  4. Jeg er vist først kommet i syltestadiet inden for det sidste ½ års tid, men det er nok fordi jeg har tiden nu. Dog har jeg ikke rigtigt noget i haven jeg kan bearbejde, så jeg ser mig omkring og så må jeg se hvad der er i omegnen, men det er også fint, for en god begyndelse er en start som kan blive tradition :0)
    Jeg kan se, at du er på igen. Glæder mig til at følge dig :0)
    Dejlige onsdagshilsner Kari

    SvarSlet
  5. Uha - vi burde jo følges. Jeg er vild med hyldebærsuppe.
    Men jeg tror faktisk, at jeg er for doven til at lave den slags. Det er jo nemmere at købe det i et supermarked, hahaha......

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror sæsonen er ved at være ovre, men til næste år vil jeg forsøge mig igen. Så kan det være vi skulle udforske det grønne område mellem dig og Strandvejen.
      Det er måske lidt omstændigt, men jeg syntes der er noget specielt ved selv at have plukket og tilberedt.
      Men ja, supermarkedet er da langt hurtigere hihi ;)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺