13.8.13

Uhmm frokost

Og det plejer jeg ellers ikke at sige...

Men jeg har investeret i bogen 'Verdens bedste kur' af Blitz og Astrup. Den var på bud i vores føtex for lidt siden, men jeg har først taget hul på den nu.

Her til morgen lavede jeg deres morgenopskrift på Havrehyld og det smagte bedre end forventet. Det var havregryn som havde ligget i hyldeblomstsaft i  5 min, hvorefter det blev blandet med skyr og pyntet med nødder og frisk frugt. Det skal laves igen!!

Frokosten i dag var en Amagermad med spejlæg. 1 skive rugbrød og 1 skive grovbrød blev ristet. Rugbrødet blev så smurt med dijonsennep og grovbrødet med pesto. På pestoen blev lagt lidt finthakket spidskål, derpå spejlægget, som er spejlet på begge sider, 1 skive blåskimmelost og til sidst rugbrødet.


Farverne er ikke voldsomme, men smagen er der :0)

10 kommentarer:

  1. Tror jeg må kigge efter den bog på biblioteket :)
    Morgenmaden lyder spændende, din frokost ser lækker ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle købe den, men jeg fortryder ikke. Der er mange gode retter i.
      Håber du får lånt den på biblioteket :0)

      Slet
  2. Uhm det ser lækkert ud. ;-D

    SvarSlet
  3. Den bog har jeg ikke hørt om før, men det lyder spændende! Christian Bitz har virkelig fingeren på pulsen, når det gælder sund og god mad. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er mange spændende opskrifter i. De har også lavet en 2'er.
      Christian Bitz ser mad med andre og mere interessante øjne, når det gælder at få velkendt mad til at se ud og smage på en ny måde. Klem

      Slet
  4. Jeg har den liggende. Har lånt den af datteren, der lige er taget på højskole. Jeg må se lidt i den i morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gode ved den er at der er ikke alle de forbudte madvarer, som der er i rigtig mange andre af den slags bøger. Det får det til at se lidt mere almindeligt ud.
      Håber du bliver inspireret :0)

      Slet
  5. Den amagermad ser altså ret god ud!
    Jeg er ikke til deciderede slankekure, men derfor kan man jo godt lade sig inspirere af gode ideer til alternative retter :-)

    SvarSlet
  6. Det er også inspirationen jeg er ude efter. Jeg kan godt trænge til at tabe mig, men tror ikke længere på slankekure, men mere på at finde en vej som er mere holdbar. Men jeg er nok meget traditionstro og skal lære at forandre ;0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺