19.8.13

Så blev det mandag igen

En hel uge er gået og den har stået i skole tegnet.
Som før skrevet startede Yngste i 1. klasse for en uge siden. I onsdags var jeg så blevet mor til to børn i 1. klasse, for så blev det Frøkenens tur til at skrive 1. klasse på bøgerne, da hun startede på gymnasiet.
Fredag skulle vi til introaften på gymnasiet. Her spiste vi klassevis, hver familie havde en ting med til buffet. Så var der lidt information fra et par lærer og så skulle alle 1.g'erne danse folkedans (lignede square-dance, med en der stod og fortalte hvad de skulle gøre). Når noget nær 300 elever danser på et meget lidt plads, så ser det noget rodet ud, men de morede sig og lærte hinanden at kende ;0)

Nu er det så mandag igen og her til morgen sendte vi så Frøkenen på kanotur til Sverige i 3 dage.
Gemalen kørte hende til gymnasiet kl. 7.30 her til morgen og så har det heddet 4 timers bustur til deres destination i Sverige. Her skal de klatre, sejle kano og kajak, sove i telt og have deres 1. biologitimer.

Her hjemme er der så ro så længe. Yngste skal ind i lektielæsningens verden. Han nyder det ikke, hader det kan man sige, men så håber jeg nu alligevel han ser lyset, når bogstaverne bliver til ord, som han kan se og forstå.

Om lidt er han hjemme og jeg vil lige finde ud af, hvad han har for til i morgen :0)

8 kommentarer:

  1. Kære Kari
    Lyder bekendt... Her er der 2 drenge, som skal have lektiehjælp..:)
    Og lige om lidt skal der skydes med den ældste..:)
    Nyd stilheden og cyberKnus / RikkeBo

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære RikkeBo
      Det er jo en rutine som skal indarbejdes, men Yngste er ikke helt til den rutine, kan jeg mærke :0)
      Skydning, det lyder spændende. Her skydes der også, men det er med stav og puck ;0)
      Spændende om vi skal se din søn til OL en gang!
      Rigtig dejlig dag/Kari

      Slet
  2. Det er de mest spændende dage i livet, første skoledag, skoleårets begyndelse - nyd det på børnenes vegne :) så længe de ikke er skoletrætte er det en fornøjelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder at Yngste er så lille at jeg stadig kan følge med i hans skoledag og liv. Det kniber lidt mere med Frøkenen, som er begyndt at løsne sig fra forældrebåndene.
      Jeg tror Yngstes skoletræthed skyldes at han ikke helt har knækket læsekoden og stadig ikke kan se det dejlige i selv at kunne læse :0)
      God dag Donald!

      Slet
  3. Tiden går stærkt og mon ikke yngstemanden pludselig bliver glad for at lære nyt ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo Annemarie, jeg tror at når læsekoden er knækket og han begynder rigtig at kunne genkende ordene, så bliver det meget sjovere :0)

      Slet
  4. Åh ja, nye vaner og rutiner ... håber bogstaverne arter sig - og bliver til ord :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg de kommer til Gitte.
      Da han var 3-4 år huskede han bogstaverne som ting/navne. F.eks sagde han 'N som i Nicklas' og 'E som i Emma'.
      Vi arbejder videre og lige pludselig så kan han :0)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺