23.8.13

Fødselsdagssnitter

Yngste har kage med i skole i dag, for han har fødselsdag i morgen.
Han ville gerne have en fodboldkage med, men det havde en af drengene med i sidste uge. Så skulle det være en ishockeykage (altså en kage som ligner en ishockeybane). Selvfølgelig skal man lave hvad barnet vil have, men det lignede altså for meget.
Jeg kom med foreslager Hindbærsnitter, for det har han talt meget om at vi skal købe, så Hindbærsnitter det blev. Det har jeg så kun bagt en gang før, for mange år siden...
Fandt en opskrift i Sif Orellana's bog 'Krudtugler & kanelsnegle' og kastede mig ud i det.
Sendte Gemalen i byen efter et alternativ, hvis nu de mislykkedes totalt...

Bagte og var stadig usikker. Strøg glasur på og dryssede med krymmel og lod dem tørre.
Så blev de skåret i små stykker, som passer til en 1. klasses hånd og mund og blev pakket i en kagedåse, hver enkelt lagt i en papir muffinsform, som jeg lige havde glattet ud, inden jeg bukkede en om hver kage og ned i kagedåsen i 3 lag.




Nu håber jeg så bare de smager, for Gemalen syntes vi skal bage en omgang til hockeytræningen i morgen...

2 kommentarer:

  1. Har i ikke prøvesmagt? Stort tillykke til yngste - håber de lækre hindbærsnitter smagte kammeraterne :) Knus og god weekend.

    NB De ser da rigtig lækre ud - og lige præcis som de skal?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej vi har ikke prøvesmagt! Det var det der var problemet og grunden til det alternative køb ;0)
      De smagte og alle spiste dem. De kan godt anbefales!
      Knus og dejlig lørdag

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺