12.7.13

Zoo, noget fra Japan og lidt tradition uden for sæson


Skøn dag i går. Så skøn, at vi tog i Zoo og nød nogle timer sammen med dyrene.

Dagens is til Yngste: Soft ice i Zoo kop


Ham lige her ovre, sad fint og tronede. Så lidt ned i vandet til de andre og så knejsede han med nakken igen. Herre i eget bassin...


Karakalen her ovre, havde lige fået en dejlig (død) kanin at smæske sig i. Det måtte jeg lige forevige, men fik så et meget olm blik af Frøkenen, som mente det var sygt at fotografere en død kanin. Så måtte jeg lige fortælle, at det nu var Karakalen jeg skulle have billed af!

Dagen i dag blev en hjemme dag for mig. Jeg gad ikke med til Skatertown, så Frøkenen og jeg tog istedet op og fik købt ind til Sushi. Havde lige glemt, at det altså er sjovere at spise end lave...


1 l. mælk, som havde overskredet sidste salgsdag, men ikke fejlede noget, blev til grød og grøden blev til familiens yndlingsdessert. For i JULi kan man også spise Ris á la mande ;0)


Nå, så er der lige weekenden tilbage og så er det tid til jobsøgning igen... :0/

10 kommentarer:

  1. Ris ala mande kan spise ALTID :)

    SvarSlet
  2. Sådan en ferie går hurtigt, god søndag til dig. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Den går meget hurtigt!!
      Var Josefine og Naja i Zoo i torsdags? Syntes jeg så en kvinde der mindede om Josefine og med en lille lyshåret pige, der mindede om Naja.
      God søndag til dig :0)

      Slet
  3. Hvad er der også i vejn med ris a lamande om sommeren. Man spiser da også is om vinteren.
    Sushi er godt, men jeg har aldrig selv lavet det.
    Jeg håber du snart findet et job.

    SvarSlet
  4. Pia (Pigen fra landet), din kommentar er ikke nået til bloggen, kun til min mailbox, men den skal da med!
    Pia skrev:
    "Hvad er der også i vejn med ris a lamande om sommeren. Man spiser da også is om vinteren.
    Sushi er godt, men jeg har aldrig selv lavet det.
    Jeg håber du snart findet et job."

    Pia, Der er mange der syntes det kun kan spises juleaften, men det er en kold dessert og vi elsker den, så ja jeg syntes heller ikke der er noget i vejen med det ;0)
    Sushi er godt, men jeg syntes ikke det er sjovt at lave. Vil hellere tage det fra et bånd på en restaurant, men det er lidt dyrt.
    Jeg håber også på job, men vil lige snuppe 6 ugers selvvalgt efteruddannelse.

    SvarSlet
  5. Sikke en skøn tur i Zoo - og lækker, lækker mad! Risalamande kan jeg spise året rundt :-)Klem og ha' en dejlig aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altid dejligt i Zoo og specielt når man har børn med :0)
      Ja, sushi er skøn sommermad, og ris a la mande bar bare så oplagt og det synte alle ;0)
      Klem og dejlig dag!

      Slet
  6. Hvor skønt... det er en menu lige efter mit hjerte :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er dejligt at høre, at jeg ikke er helt ved siden af, når vi i familien skal hygge ;0)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺