6.7.13

Hvad man ikke gør for sine børn...

I går skulle vi have proviant op til vores computerspillende Ældste, som er på computerlejer hos hans kusine, som er på ferie, men har efterladt hendes ældste søn hjemme.

Færdigretter er lettest for ham at have med at gøre, men lidt 'rigtig' mad skal der også på bordet. så i fryseren var der to rester, som kom med, føtex havde en Jensens færdigret på nedsat, pga. udløbsdato og så havde ham Ældste rost min kartoffelsalat, så jeg lavede en stor portion og sendte med, sammen med en pk. marinerede koteletter.
Kartoffelsalaten er en blanding af en omgang yndlingskartoffelret fra en NETTO kogebog, hvor man hælder en marinade af olivenolie, citronsaft, hvidløg, chili og persille over varme kartofler og servere. Her blev dressingen også hældt over og så fik kartoflerne liv at køle af, hvorefter de blev blandet med agurk, radisser, peberfrugt og lidt salat. Dertil lavede jeg croutoner med bacon til.



I dag skal Gemalen og jeg til 50 års havefest. Det bliver dejligt at komme afsted uden børn. Hygge med voksne og få god mad og drikke.
Gaver til så 'gamle' mennesker kan være en svær en. Hun hører til dem, der ikke rigtig interesserer sig for noget, så gave ønskerne er desværre mindre personlige.

Jeg fandt dog på et mix, så hun får en bambuskasse med 2 fl. vin, trusser (gaveønske), skruelågsåbner (gaveønske) og gavekort til en planteskole (gaveønske). Det er fælles med et vennepar.


Nå nu står den på bad og kortskrivning.
God lørdag :0)

4 kommentarer:

  1. Det var en fin gave I havde med til 50-års fødselaren. Og superlækker mad du havde lavet til den unge mand.
    Rigtig god søndag, Kari klem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame.
      Hun blev glad for gaven. Faktisk fik hun ikke nogen dubletter, på trods af at ønskesedlen ikke var særlig lang.
      Den unge mand smilede også stort da vi afleverede ;0)
      Dejlig søndag til dig og klem ☺

      Slet
  2. kender godt det med at de unge spiller og spiller og man søger for mad til dem ,de kunne ende ud i at blive skeletter ,mine glemmer sommetider tid og sted og glemmer at spise det går ikke :) en god dag til jer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ældste er ikke en der spiser regelmæssigt og er der ikke noget han gider, så sulter han hellere.
      Han glemmer også tid og sted, men heldigvis er de 5 gutter, så der er nok en chance for at en af dem bliver så sulten af det smitter ;0)
      Dejlig søndag til dig ☺

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺