1.7.13

Første dag - en blandet fornøjelse

Sikken vi har været gennem hele sommervejrets repetoire.
Solen har vist sig, det har været koldt og det har styrteregnet. Alt sammen på de 11 timer jeg har været vågen indtil nu.

Dagen har været en lang afslapning. Gemalen har sovet længe. Frøkenen tog lige to timers ekstra vagt i forlængelse af hendes egen.

Vi fik dog grillet dagens steg, en flæskesteg og med inspiration fra Frihuset i dag, fik vi pakker med kartofler til stegen.

De smagte og var en dejlig afløser for enten de kogte eller bagte. Her om sommeren gider vi ikke de kogte med brun sovs og rødkål.

I køleskabet fandt jeg en pose med kogte majs, som fik lidt smør og blev pakket ind i staniol og så ind på grillen.
De var ikke færdige da jeg tog billedet.



Nu skal vi slappe lidt mere af inden vi skal i seng. Det er jo ferie  ;0D

6 kommentarer:

  1. Det har været et blandet vejr, også i dag. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja også i dag.
      Det er simpelt hen danske sommer i en nøddeskal ;0)

      Slet
  2. Nu må den sommer godt snart komme tilbage igen.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja! Hvorfor skal den altid komme forbi i maj eller september ;0)

      Slet
  3. Kære Kari
    Solen skinner på SydFyn idag, det er dejligt...
    Ser ud som om sommeren komme i næste uge, det passer perfekt...:o)
    God Tirsdag Aften / RikkeBo

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære RikkeBo
      Her på Sjælland har vejret også været smukt i dag. Måske en anelse koldt indimellem, men med varm sol.
      God nat ;0)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺