30.5.13

Klogere, videre og hvad der ellers er faldet mig ind

Jeg har været på kursus i dag. Jeg har lært om positiv psykologi. Det var et rigtig godt kursus, med veksling mellem teori og øvelser.
Positiv psykologi er et spændende emne, som giver mange gode værktøjer til, hvordan man takler mange forskellige situationer i ens hverdag, både på job og privat.

Så har vi været til skole-hjem samtale med Yngste og han har fået lov at fortsætte i 1. klasse ;0)
Samtalen var ikke i dag, men jeg glemte lige at skrive om det.
Der er lavet små tests og han ligger mellem middel og godt i det hele. Det han ikke mestre endnu, skal han som nok lære.

Og så kom dagen hvor Frøkenen skulle til sidste skoledag. Den har fyldt meget i hendes hverdag det sidste stykke tid. Hun har været i forberedelserne til alt det de skulle lave i dag.
Nu er hun på vej hjem fra Bakken og skal så lige hjem og vende inden der er fest hos en klassekammerat.

Meine Bavarian beer mädchen

Gad vide hvor meget hun er værd i morgen... hihihi

6 kommentarer:

  1. Sådan nogle kurser er altid gode, man får det der lille venlige spark bagi. Sidste skoledag...så er en epoke slut, men jeg tænker en ny står og venter på hende lige efter sommerferien?

    SvarSlet
    Svar
    1. Kurser giver lige lidt mere viden, som lige pludselig kan bruges til noget.

      Så er folkeskolen ved at være slut for hende og en ny større venter: Gymnasiet. Hun glæder sig heldigvis til at komme videre :0)

      Slet
  2. Det lyder som et spændende kursus :) Dejligt at yngste fik lov at fortsætte i 1. klasse ;-) Sidste skoledag .. uh ja så begynder det hårde arbejde :D God weekend. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var et meget spændende kursus. Kan godt anbefale emnet!
      Ja det var dejligt at han kommer videre og så syntes han det er sjovt at både han og Frøkenen skal gå i 1. klasse næste skoleår ;0D
      Knus og god weekend

      Slet
  3. Spændende med et kursus i positiv psykologi - det er noget, jeg er meget optaget af. Er det din datter på billedet? Hvor er hun sød at se på. I fredags var det sidste skoledag her, og alle de unge var klædt ud og cyklede gennem vores gågade med en frygtelig larm fra båthorn og boom boxes :-)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var meget spændende og jeg fik noget at tænke over.
      Tak :0) ja det er min datter på billedet.
      Heldigvis har vi ikke en gågade her i byen, så det var vist Bakken der måtte lægge veje til ;0)
      Klem

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺