27.5.13

Fup og fiktion

Jeg kan godt li' at se boligprogrammer, både dem hvor man er på besøg, men også dem, hvor man laver om.

En ting jeg dog kan se rødt over, er når man ser programmer som f.eks "Hjælp - mit hus skal sælges" og hører de potentielle købers kommentarer.
Hvorfor skal vi høre om de kan li' møblerne i stuen, farverne i gangen og meget andet.

Jeg ved godt at vi visualiserer, når vi står og skal overveje, om boligen er vores kommende hjem, men det kan da godt være at sofaen er højrød og reolen blå, men ikke alt er med i handlen.
Rigtig mange maler, når de flytter ind, så mon ikke man kan overleve at en væg har farve. Og hvorfor må der ikke se beboet ud i et hus til salg. Et hus sælger jo bedst møbleret, men helst uden beboere...

Jeg har tit tænkt på, om man, i sådan nogle programmer, instruere de potentielle købere i, hvad de skal sige.
I dag tror jeg vist, jeg fik "svar" på det spørgsmål!
Blandt de potentielle købere var en person, som jeg har været på kursus med. Jeg ved, at hun snupper en statistrolle i ny og næ og hun bor alene. Men her havde hun en mand med, men det er altså ikke den kone han er gift med i virkeligheden...

Nå men nu blev jeg klogere. Både på indretning og fiktive ægtepar ;0)

4 kommentarer:

  1. Jeg synes også det er mærkeligt at man skal høre folks kommentarer om hvilke møbler husets ejere har, det er jo ikke møblementet de skal købe men huset.

    SvarSlet
  2. Jeg syntes altså ikke det er så svært, at se forbi farver og møbler. Det virker som om vi alle skal bo i et ILVA katalog og helst være så lidt hjemme som muligt, når der skal sælges.
    Nå men det bliver nok ikke anderledes i fremtiden...
    Go' dag :0)

    SvarSlet
  3. Vi lader os snyde - og især når det gælder tv. Men jeg synes ærlig talt DR skulle holde sig fra at producere den slags fup-iscenesættelser, hvor de bruger statister som huskøbere.

    SvarSlet
  4. Velkommen forbi :0)

    Ja vi lader os snyde. Har godt nok tænkt på, hvordan man lige får fat i x-antal huskøbere på no time.
    Det var nu ikke et DR program, men et på TV3, men DR, TV2 og alle de andre, bruger det nok også... ;0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺