30.4.13

Forsømmelse, modløshed, kreativitet

Kunstnertisk indslag fra Gemalen
Så er april næsten gået og jeg må sige, at jeg har svigtet Septemberliv. Lige som jeg troede, at jeg havde tid til at skrive, blev det hele lidt gråt. Følelsen af modløshed ramte og jeg har kæmpet lidt med at se det positive i det hele.

Hvorfor er det man tror, at alle bare lidt kan li' ens ansøgning og så har man et job?
Hvorfor er det lige, at man tror det er så utrolig let at finde en fremtid gennem en jobannonce?
Hvorfor er det at man tror, at alle andre arbejdsløse bare ikke har gidet at søge, for der er jo job nok!

Ja, fordi man til de to første har en kuffert fuld af selvtillid og til den sidste læser man og får fortalt, at sådan er arbejdsløse!

Nå nok galde for denne gang!!

Lidt er der sket her hjemme. Jeg blev SÅ træt af mine gardiner i soveværelset og måtte altså bare lave nogle andre.
MEN de måtte ikke koste en krone og så blev 'hvad jeg har' og i flere kvaliteter: stof fra lageret.
Helt gratis er de nu ikke. Jeg måtte investerer i rynkebånd, da det jeg har er blevet borte. Og så mangler der lige en form for liste i kanten for neden, så det ikke flandre så meget når, det er knappet op. Et fancy hejsesystem er der heller ikke råd til...



Det blev ikke helt som jeg ville have det, men de er altså meget bedre end de gule!



Det har lysnet og givet en lethed, som har mangler længe.
Så mangler der bare lige en bøtte maling til væggene.

10 kommentarer:

  1. Det er bestemt ikke bare lige at finde job igen.. Jeg håber det lysner i din jobsøgning, præcis som dine fine nye gardiner har lysnet.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge!
      Nej, mange om alle job, men en dag rammer jeg vel nogen der vil have mig :0)

      Slet
  2. Nej det er ikke let at finde et nyt job, ikke noget at sige til du bliver lidt trist. Men det er nogle fine nye gardiner til soveværelset og kreativt fundet på :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie!
      Det er jo det kreative jeg gerne vil arbejde videre med, så jeg håber at der lige er nogen der gerne vil have mig.
      Og gardinerne er kreative, men ikke lige det smukkeste ;0)

      Slet
  3. Jeg krydser fingre for, at der også er noget til dig. Jeg kan godt forstå, at det hele bliver lidt gråt ind imellem. Jeg kan rigtig godt lide dine gardiner. Det giver fint lys..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne!
      Godt der er lys et sted i mit liv (i soveværelset);0)
      Håber at det ikke tager for lang tid inden jobbet er der. Efter den første måned er jeg ved at være mæt på ledighed...

      Slet
  4. Jeg krydser fingre for at der snart er et nyt godt job til dig. Kan godt forstå modløsheden indimellem. Fine gardiner du har lavet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette!
      Det håber jeg også, altså at der er et job et sted. fatter ikke helt at der er nogen der kan gå hjemme i mange år. Men det kan være det er med en mere afslappet hverdag, end når man skal være jobsøgende :0)

      Slet
  5. Kære Kari!
    Jeg krydser fingre for dig og at du snart er tilbage i job.
    Dit gardin kan jeg rigtig godt lide og lys har vi brug for :-)
    Ud i solen med dig og sy nogle flere lyse ting til dit hjem, det hjælper altsammen.
    Knus til dig-

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Margith,
      Det håber jeg også. Jeg håber at drømmejobbet er lige om hjørnet, så jeg ikke skal ud i job for at hav noget at lave. Men lige nu tror jeg det er den vej jeg må gå først...
      Jeg vil nyde vejret med noget lyst i hænderne. Det bliver nok et strikketøj :0)
      Knus til dig!!

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺