13.4.13

Det er surrealistisk

Når en af mine bedste veninder kommer og fortæller, at hun skal være mormor.
Det var den hyggelige besked vi fik i går, da vi var sammen med dem, vores venner.

Min veninde, som jeg har kendt siden vi startede på HF, midt i 80'erne, har skulle sluge en lille kamel, da hendes yngste datter kom og fortalte at hun venter sig.

Jeg har tænkt meget på det siden, for hvordan vil jeg reagere...
Lige nu er der ikke nogen af mine to store, der virker til at være på det stadie og jeg kan godt sige, at jeg glæder mig til at blive bedstemor, men det må nu godt vente en 4-5 år endnu eller mere.

Derfor virker det surrealistisk at min veninde, som er bare 8 månder ældre end mig, snart kommer i en ny generationsgruppe 'Bedsteforældre gruppen'. Men det er nok fordi jeg selv har Yngste 6 år som stadig 'min baby'.

Men tillykke med de nye titler, K & H. H bliver helt sikkert ikke til at styre, når den lille purk råber Morfar kom og leg ;0D

6 kommentarer:

  1. Det er lidt surrealistisk når man får sådan en besked, men kan godt forstå at du gerne vil vente lidt.. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nok fordi man stadig ser ens og venindernes børn som børn, men de bliver store og når man er 18, som venindens datter, så er man jo voksen og "parat" til voksenlivet incl. børn.
      Men ja, jeg vil gerne vente lidt endnu :0)

      Slet
  2. Bedsteforældrerollen er så skøn, det kan du godt glæde dig til, men jeg forstår nu godt det gerne må vente et par år endnu. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, jeg glæder mig også til det bliver min tur, men ja, gerne vente lidt. Men jeg har også lige elv haft spædbarn og derfor føler jeg ikke, jeg er gammel nok til det :0)

      Slet
    2. Jeg synes det er bedst, at ens børn er voksen inden man får børnebørn, så man rigtig har tid til at nyde dem. Jeg blev mormor som 48år, det kan også være fordel, da man har mere energi til følge med i deres liv.Vi har 6 børnebørn To drenge på 24,16år fire piger på 21,18 ,18og 12 år det er en skønne flok at være sammen med .
      Knus Conny

      Slet
    3. Det vil jeg give dig ret i. De skal lige blive voksne og prøve livet lidt af, inden de stifter familie. Jeg kan se, at jeg har 2 år at løbe på, hvis jeg skal følge dig, men jeg vil tro der får lidt længere tid ;0)
      Jeg glæder mig til at få børnebørn og jo flere jo bedre. Men nu må jeg se, hvor mange mine 3 børn vil give mig.
      Knus Kari

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺