1.4.13

Årets første



I dag, på sidste dagen af familiens påskeferie, var det tid til en lille gåtur. Turen gik til vores lokale isbod, som har åbnet for sommersæsonen.

Isboden ligger ved Øresund og der blæste en dejlig frisk vind, men det er jo ikke nogen hindring for lidt vaffel med is.



Foråret er kommet, men jeg tror der går lidt, inden isen er helt væk i vandkanten. Det var dog ingen hindring for svanernes majestætiske flyden. Dem er der rigtig mange af i bugten hvor jeg kommer.


Alle de hvide pletter, ude i vandet er svaner.
Mit kamera er så bare ikke så vild med den type
afstandsbilleder...
Lige så længe som jeg kan huske tilbage, har turen ned til isboden, ført os forbi dette lyserøde stråtækte hus. Det ligger tilbagetrukket, fra vejen, men siden af ligger ud til et fredet område.
Om ikke så længe er det nok ikke længere lyserødt, men hvidt. Forsiden er ihvertilfælde blevet 
malet hvidt.



Og selvom jeg bor en yngre by, så har vi lidt af ældre dato. Jernbanebroen her er fra 1919.



6 kommentarer:

  1. Is kan vel altid spises, men de smager nu bedst på en varm sommerdag.. .-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er rigtigt, men dem smelter ikke så hurtigt ;0D

      Slet
  2. Vi har endnu årets først isvaffel til gode ;-) Venter liiiiige til det er lidt varmere. Fine billeder du har taget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette :)
      Mine drenge kan vist spise is uanset vejret og det var der rigtig mange andre der også kunne. Isboden var godt besøgt :0)

      Slet
  3. Der er så mange svaner i bugten, så man tænker, at det må være deres "rasteplads" - vi fik også årets første is i dag, men vi drog nordpå og svigtede vores egen isbod.

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig mange, men det er vist første gang jeg har set dem der. De holder til lidt mere nord på :0)
      Vi plejer at tage på havnen, men da vi gerne ville have luft og en gåtur, så var det den lokale der blev vinderen. Og så har de fået min yndlingsis Kaffeis med kaffebønner - Mums!

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺