2.2.13

I melets tegn

I dag er der prøvet et par cookies opskrifter af, som jeg har en ide om jeg skal have med på sidste arbejdsdag.
Den ene opskrift er en fra Haribo og er cookies med skipper skrå. I opskriften skulle der en masse mandler i, men da jeg ikke er så god til mandler (allergi), droppede jeg dem denne gang (som også er = 1. gang).



Den anden opskrift er Cookies med chokolade, nødder og appelsin. Opskriften fandt jeg på denne blog.
Lige ud over at jeg ikke fik hakket nødder og chokolade nok, så de var svære at skære, så var det sådan en opskrift, hvor duften, mens man samlede dejen, fik mundvandet til løbe. Duften af chokolade og appelsinskal uhmmmmm...


I aften er der jo MGP (børneudgaven), så desserten bliver is med de nybagte småkager til.

Mel-seancen sluttede med burgerboller til aftensmaden, som var burgere og hjemmelavede kartoffelbåde.
Ingen billed af dem. De er spist!

På mandag er det afsted på kursus igen. Denne gang bare en uge og det er helt OK med mig. Jfg gider faktisk ikke rigtig denne gang.

Nu til is og cookies!!

10 kommentarer:

  1. Uhm... Hvor ser dine cookies lækre ud.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er de også.
      Dvs. dem med lakrids er ikke lige min yndling. Dem med chokolade og appelsin smager skønt :0)

      Slet
  2. uhm hvor ser de bare lækre ud! Jeg kunne godt forestille mig at chokolade/appelsin cookies´ene var rigtig lækre :) God aften. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Dem med chokolade og appelsin er min yndlings. Det er første gang jeg bager dem begge, men jeg er ikke i tvivl om hvilke der vil blive bagt igen.
      God Søndag Knus

      Slet
  3. Mmhmmm! Lyder som det perfekte tilbehør til en super hyggelig aften :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var helt perfelt tilbehør til en hyggeaften :0)

      Slet
  4. Uhm hjemmebag det er ikke så dårligt...;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det er dejligt. Småkager er en sjælden bageopgave. Jeg har ikke rigtig føling med dem :0)

      Slet
  5. Nu er jeg hverken småkage- eller sliksyg, og det kommer helt bagpå mig, at man kan putte lakridsstykker i småkager og endnu mere i maden, da jeg fulgte dit link. Lakrids kan jeg godt lide, men jeg ved ikke rigtigt om ikke det er synd for både lakridsen og maden. Måske skulle jeg prøve en dag ;-)
    De sidste småkager ligner nogen, der let ville kunne glide ned hos både Allan og vores gæster :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg turde godt hoppe på lakrids i småkager, men jeg syntes nu det er synd for laksen og tanken om en piratos i munden midt i den sammenkogte ret, Nej!!

      Mine unger var vilde med lakridssmåkagerne, mens jeg nok mere er til dem med chokolade/appelsin. Så dem vil jeg godt sige godt for :0)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺