28.2.13

Her ser I ...

Rigtig mange penge samlet i en sampak af metal og glas.



Ja jeg har været hos optikeren og fået tjek på synet. Det var en dyr omgang og det vil det så blive fra nu af og resten af livet...
Her er tynde glas (med et gennemsnit på -6, bygningsfejl) med glidende overgang...

Sådan er livet, når man tager alle skavanker på sig.
Men som jeg plejer at sige (når jeg taler om min allergi) 'så har jeg taget alle de irriterende ting til mig, så nogle andre kan slippe for dem'  :0)

Jeg prøvede lige om jeg kunne genskabe mit ringe syn med et kamera og det er svært, men uden briller vil det se ca. sådan ud, en armslængde væk...


14 kommentarer:

  1. Fine briller, men ja det er dyrt med bygningsfejl og læsefelt og tynde glas så det ikke ligner hinkesten..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :0)
      Det er lidt uretfærdig at det skal være så dyrt, når det er nødvendigt, mens man får dem kastet dem i nakken, når de ikke er nødvendige...
      Nå men sådan er det så bare :0)

      Slet
  2. De ser fine ud - grønne?? De ligner lidt mine - men mine er sådan nogle letvægts-nogle. De var også hundedyre!! Næste gang vil jeg handle der hvor jeg får min alder i rabat! Håber du bliver glad for dem og hurtigt vænner dig til dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er turkis på indersiden af stængerne og ellers sorte.
      De er ikke letvægt, men lette og tynde glas, tyndere end mine gamle :0)
      Det er måske ikke nogen dårlig ide at tage dem med aldresrabat ;0)

      Det går ok med den der overgang. Det er mere min bygningsfejl der har forandret sig lidt og så hæmmer mit ene øje og giver lidt hovedpine til ejg har vænnet mig til det.

      Slet
  3. Har du nogensinde overvejet at blive laseropereret - det lyder næsten som om du har nogle styrker, der berettiger til offentlig behandling (over +/- 6 eller bygningsfejl over 3 (eller forskel på øjnene på mere end 3 dioptrier). Hvis du har alderssyn, og det tyder den glidende overgang jo på, vil du godt nok få brug for læsebriller senere, men det er jo "ingenting" i forhold til briller hele tiden. Selvfølgelig lidt sent, når du nu lige har investeret i fine nye briller - synes det ser super ud med det sorte og så den turkis

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har overvejet, men har læst at det ikke er så godt når man er over 45 år.
      Jeg er også kun over -6 på det ene øje og som jeg har læst det, så skal det være på begge øjne.
      De næste par år, bliver det med briller.Derefter skal jeg nok prøve en øjenlæge, for at få lidt mere viden om hvad mine øjne kan.

      Og tak :0)Jeg synte selv det ser super ud med det turkise, selvom man ikke ser då meget af det, når brillen er på :0)

      Slet
  4. Dine nye briller er rigtig flotte! Jeg kom som moster Tulle til at tænke på laseroperation (men du har svaret herover), fordi jeg kender en ung pige, der skal have det gjort nu. Klem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte :0)
      Jeg mener at have læst, at jo yngre jo bedre resultat og over 45 år frarådes det at få det gjort. Det kunne selvfølgelig være skønt at være brillefri og købe tilfældige solbriller billigt, kunne gøre ting uden at skulle passe på brillerne. Men sådan er det altså ikke for mig... :)
      Klem

      Slet
  5. Ja, det er en dyr fornøjelse med nye briller :-(. Men det er laseroperationer jo også, for de skal gentages ca. hvert 10. år. Men dine nye briller er flotte ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bente :0)
      Ja laseroperationen er dyr, men jeg har ikke hørt før, at den skal gentages. Kender et par stykker, hvis partnere har fået det gjort og de har alle været tilfredse + at en af Gemalens kollegaer har fået det på det offentliges regning.

      Slet
  6. De er flotte dine nye briller og jeg ved det er dyrt,jeg har haft briller i mange år,med glidende overgang m.m.
    Kan du have en god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny :0)
      Ja det er lidt af en udskrivning!! og jeg har mange år foran mig... ;0)
      God weekend til dig!

      Slet
  7. Fine briller! Fik mit første par sidste år - dyre ja, men virkelig skønt - de er helt uundværlige når de først er i brug (;

    -Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen forbi Anne :0)

      Tak, de var svære at finde, for jeg har et lidt bredt hoved. Og ja dyrt er det og specielt, når man både skal have tynde glas og glidende overgang ;0)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺