21.12.12

Juleferie for næsten alle

Juleferien er startet lidt før for Yngste. Han vågnede nemlig med dårlig mave her til morgen. Sådan en mave som ikke var overstået efter et toiletbesøg...

Det er lidt synd, for det er jo hans første sidste skoledag inden juleferien og der er også ris á la mande på fritten i eftermiddag, men nej, han må vente til mandag med den nydning.

Godt vi har en IPad, så han er beskæftiget,
når han nu ikke kan hygge med klassekammeraterne


Ellers kæmper de andre mandlige medlemmer i familien med hals og snot.
Gemalen har klaget et par dage over hals og snot og prøvet at bytte næse med mig, men jeg har kategorisk sagt NEJ, for han ville jo ikke bytte sidste uge, da jeg døjede...

Ældste er også ramt og af det samme, snot og hals. Han har så tilgengæld også problemer med stemmen og lyder som en teenagedreng hvis stemme er gået i overgang hihi

Nå julegaveindpakningen må vente til i aften, når alle er gået i seng. Med Yngste hjemme er det vist for risikabelt at pakke ind. Han kunne jo røbe hvad vi har købt...

Nu vil jeg så istedet for gå gang i nogle punkter på den usynlige To DO liste. Den er der sjovt nok altid mange punkter på...

8 kommentarer:

  1. Godmorgen Kari
    Her er ældste gået på Juleferie. Yngste er i kirke med skolen. Manden jobber, det skal jeg også senere ved 11 tiden. Så skal ældste passes hos Mormor...
    God bedring med drengene..
    / RikkeBo

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen RikkeBo
      Tak, tror og håber det ikke bliver værre end hvad de er udsat for lige nu :0)
      Det kan være lidt af et puslespil, at få til at gå op.
      Jeg var jo ikke lige forberedt på at have barn syg. Så senere i dag skal jeg lige på job og sige god jul til kollegaerne og farvel til en kollega som stopper og hygge med Glögg og æbleskiver. Gemalen er forhåbenlig kommet hjem eller Ældste vågen.
      God dag
      Kari

      Slet
  2. Jeg kan forstå du siger nej til, at bytte med den mandlige del af familien, jeg håber da de alle er raske til juleaften. Det er nok en god ide at vente med at pakke gaver ind til yngste er gået i seng.Her har har vi ikke haft snot eller ondt halsen, men det bliver måske vores tur en en gang i det nye år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber også alle hankønsvæsenerne kommer ovenvande inden den store dag. Men det har heldigvis ikke sat sig fast på dem, så de skal bare over 'jeg-er-døden-nær' følelse, så bliver det hele godt igen :0)
      Mange er ramt, men der er også mange der ikke bliver ramt og jeg håber I hører til dem.
      Det er næsten også det eneste tidspunkt jeg har til at pakke ind på, så er det bare at få de store i seng også ;0)

      Slet
  3. Stakkels yngste, der er vist meget af den mavevirus i omløb, forhåbentlig er han klar til den store dag på mandag..Og nej selvfølgelig skal du ikke bytte næse med Gemalen, lige for lige, så kan han lære det..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er meget i omløb, men jeg tror at Yngstes mave er ok igen. Han har ikke løbet i rutefart siden i går over middag.
      Nej vel! Noget for noget og han var heller ikke selv villig til at dele i sidste uge ;0D

      Slet
  4. God bedring til de af jer der er ramt at sygdom. Det er træls lige her op til jul.

    Rigtig glædelig jul til dig og dine :) Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette, Det er træls, men det lysner. De ser alle tre ud til at overleve og endda blive 100 % ;0)

      Og glædelig jule tid dig og dine :0)
      Knus

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺