11.11.12

4 X mange

4 X mange...

1 blinis pande med 4 huller, mel, æg mælk, sukker olie og bagepulver.
Jeg står og hygger mig med små tykke pandekager til næste weekend igen.
Gemalen fylder 50 år om et par uger og det holder vi som brunch et par dage efter.
Med en konfirmation som tog godt af opsparingen og en sort arbejdsløshedssky hængende over hovedet, har jeg bestemt, at jeg laver så meget som muligt selv.

Ca. 1/3 del af portionen


En enkelt ret er blevet afprøvet til morgen og godkendt med lidt justeringer. Den forbliver en hemmelighed, for der er nemlig en gæst der læser med og det hele skal jo ikke røbes her ;0)

10 kommentarer:

  1. Ja det er dyrt at lave mad til mange - god ide at gøre det selv. God søndag aften. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dyrt at bestille udefra, men det er bare så dejlig nemt. Det er ikke billigt at lave det selv, men det er lettere at regulerer mængde og ideer og det er der jeg er lige nu.
      Nu er pandekagerne på plads. Dejligt :0)
      God aften til dig Anette :)

      Slet
  2. Det er dyrt med flere fester på et år, så godt at man selv kan lave en del af maden, det sparer da lidt på budgettet..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig dyrt med flere fester på et år og ikke nok med at Gemalen bliver 50 sådan lige om list, så kan han også fejre 25 års jubilæum hos etaten i starten af januar næste år.
      Her giver posten morgenbrød, men vil han holde mere, så er der på egen regning.
      Så her er det budgettet der bestemmer og han har både holdt stor 30 og 40 års fødselsdag, så denne gang holder vi det lidt mindre :0)

      Slet
  3. Sikke et projekt. Men jeg forstår dig så godt, for der er virkelig noget at hente. God fornøjelse med det hele.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er lidt af et projekt, men det er altid først når jeg er i gang at jeg husker at det altså er lidt af en omgang jeg har kastet mig ud i.
      Men penge er altså en vigtig faktor lige nu.
      Tak, jeg kan se enden og den glæder jeg mig til :0)

      Slet
  4. Det ser rigtig godt ud med pandekager. Glæder mig allerede :-) Men nu mest af alt til, at se jer ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Så skal jeg måske lige lave nogle flere ;0D
      Glæder mig også til at se jer ♥
      Knus

      Slet
  5. Det er rigtig dyrt, at holde fest vi har selv haft guldbryllup i år, man kan spare meget ved, at lave en del selv i forvejen (godt man har en fryser)
    God søndag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver det meget hurtigt, for de billige menuer et tit meget kedelige og kan helt sikkert laves selv for en lavere pris.
      Min fryser er helt sikkert min allierede, når vi skal feste! Denne gang bliver det meste dog lavet på fredag :)
      Og rigtig god søndag til dig!

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺