25.8.12

Sommerfest med firmaet

Og hvordan kan en mor tage til sommerfest med firmaet på sit barns fødselsdag?
Det kan hun egentlig ikke (ville helst ikke), men der var en begivenhed, der gjorde at det endte sådan...

Yngste skulle have overnattet på Fritten, men Fritten havde liiige glemt at fortælle, at det var blevet aflyst. Så torsdag eftermiddag finder vi ud af det, og så er det ligesom for sent at melde fra.

Den spiselige bordpynt
Nå men jeg tog med til festen, som blev holdt på National museet.
Vi havde ved tilmeldingen valgt en rundtur, som vi skulle inden festen. Jeg havde valgt en tur til Rigsarkivet.
Jeg kan med det samme sige, at Pyrus, Kandis og Gyldengrød alle sov "Sommersøvn" for dem mødte vi ikke, selvom vi lige fik et kig ud i et af arkiverne.

Vi fik lidt viden om bygningen og dets 'livshistorie'. Så var vi oppe og se den eneste sal, som er bevaret siden det blev bygget. Her fik vi lov at se lidt af det der er arkiveret.

Tilbage på Nationalmuseet, var der kaffe og kage til alle var tilbage.
Og så kunne festen begynde.

Lækker lækker mad fik vi!

Forretten var lakserilette (mener jeg kokken sagde) af varmrøget og kogt laks rørt med creme fraiche og tilbehør af bolcherødbeder og ærter.



Hovedretten/buffetten var ungkalv, dansk inspireret cæsarsalat, bagte grøntsager, en salat af spidskål og andet grønt, bagte tomater med dansk pesto, perlespelt salat og en blomkåls salat med 'parma'skinke.


Desserten var rabarberis og brownie med jordbær og blåbær.

Var nød til at tage 2x af desserten, da jeg glemte at
fotografere den første portion ;0D
Restauranten, som sørgede for maden, arbejder med princippet bæredygtighed.
Alt var lavet af danske og årstidens råvarer. F.eks var pestoen lavet på rapsolie, persille og Høost
Parmaskinken var fra Skagen og den danskinspirerede Cæsarsalat var lavet på hjertesalat, Høost og rapsolie.

Hjemturen blev helt alene, da jeg ikke kunne finde vedkommende, jeg skulle følges med. SMSsede hende og begyndte turen til bussen.
Da jeg stod af var det skummeltmørkt, så jeg ringede lige til Ældste og informerede ham om, hvor jeg var og at var jeg ikke hjemme indenfor 10 min, så skulle han lige komme ud og se efter mig.

Sådan så min vej ud...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺