25.7.12

Yngste igen.....igen

Mandag fik Yngste en splint i foden, men tog den selv ud og fortæller os det først om aftenen.

Tirsdag morgen er der et rødt mærke, hvor splinten har siddet og området omkring er let hævet.
Tirsdag aften er det røde mærke meget rødt/lilla, området omkring er rødt og hævet og meget spændt.
Foden kommer i sæbevand og så var det sengetid.

Her til morgen er foden ikke bedre, så Gemalen tager på job kl.06.00, jeg tager afsted kl. 7.00 og ringer til lægen, i telefontiden og får en tid.
Gemalen henter Yngste hjemme, hvor Frøkenen har set efter ham og de taget til lægen.

Den er blevet mindre rød og ikke så hævet, 
stadig spændt.

Betændelsen har bredt sig som en rød
stribe under foden.


Der er nu ordineret penicillin pga. infektion. Der kan stadig sidde lidt splint i foden. Vi har godt nok været heldig med ham ;0D

Yngste slap så for at komme Fritteren og i stedet hjalp han Farmand med at dele post og pakker ud.
Det var meget hårdt, for da jeg kom fra job, sov han sødelig på sofaen.

12 kommentarer:

  1. Av av god bedring med ham! Ser godt nok ud til at gøre ondt, så sejt han var med far på job

    SvarSlet
  2. Tak Heidi.
    Den gør ondt, men han glemmer ind imellem og får gået på den og så er det virkelig av av bagefter.
    Nu håber vi at penicillinen hjælper. Han klarede post ruten til UG :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Puha ja jeg håber virkelig også at pencillinen hjælper- stakkels knægt!

      Slet
    2. Det ved vi om et par dage. Der er hul på blænen og betændelsen er læbet ud.
      Den er stadig øm, men han går pænere. Så vi håber :0)

      Slet
  3. Øv. Jeg håber, at lægens medicin får tingene under kontrol rigtig hurtigt, så han igen kan komme omkring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber vi også. Infektionen kom jo på 1½ dag, hvor den ellers kommer efter længer tid med en bakterie, så hvis vi er heldige, så forsvinder det lige så hurtigt.
      Der er hul på betændelsesblænen og han er 100% mobil (tror at der skal et brækket ben til, før han sætter sig ned...). Så jeg håber penicillinene er godt i gang med at bekæmpe :0)

      Slet
  4. Uha det lyder ikke godt. Godt i så hurtigt fik en tid ved lægen og kom i gang med penicillin. God bedring!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette!
      Det gik hurtigt fra "Jeg fik en splint i foden..." til infektionen var der og det var lidt bekymrende. Men han er mobil, bare han ikke rammer siden af foden. Så nu sætter jeg lid til penicillinen gør resten hurtigt!

      Slet
  5. Øv da, men børn er ikke sådan at slå ud, og fint at han bruge foden. Håber på snarlig bedring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej børn er sejlivede og han hjuler rundt.
      Der er hul, så betændelsen er ude og det tror jeg hjælper meget.
      Tror vi er ovre det værste nu :0)

      Slet
  6. Jeg får altså helt ondt i egen fod af at se på det. Stakels lille ham. Ønsker ham god bedring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan også mærke andres smerte, når jeg ser sådanne billeder. Godt vi ikke er blevet læger, for sikken evig ondt vi så ville have.
      Tak, han er heldigvis ikke påvirket mere. Bare vi ikke rører ved foden :0)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺