12.7.12

Det gi'r en forskel!

Før   og   efter


I foråret var Frøkenen og jeg en tur i Jysk for at købe ny voksdug.
Vi så og faldt for en med sommerfugle. Den var frisk og anderledes end den vi havde haft på inden jul og også anderledes end den til jul.

Efter en lille måneds tid var jeg altså ved at blive skør af de farvede sommerfulge. Da vi lavede invitationer til konfirmationen, blev de klippede blomster "væk" på dugen.

For 1½ måned siden fik jeg så købt en ny og mere rolig en, men har så først i dag fået taget mig sammen til, at skifte (derfor den er lidt krøllet at se på), men hvilken forskel!!
Bedøm selv på billeder ovenfor...

Sommerfulgene vil nu komme på havebordet udenfor, for den fejler jo ikke så meget andet, end at det er lidt pletter på, som ikke kan vanskes af (tomatsovs plettet vildt!!).

17 kommentarer:

  1. Sikke en behagelig ro den nye dug giver. Den er flot på en enkel måde. Lige mig ;o)

    Krams

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ro er det helt rigtige ord.
      Jeg kunne blive helt bims i hovedet, når vi sad for længe over maden.

      Kram!

      Slet
  2. Jeg synes du også godt om den med sommerfuglene på. Jeg elsker farver. Men jeg kan godt se, at der er meget mere ro på den nye :O)

    Kh Randi ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi var jo også vilde med farverne, da vi købte den, men den er meget urolig.
      Måske som dækkeservietter eller en løber, vil den komme til sin ret.

      Slet
  3. Måske den med sommerfuglene passer bedre i haven..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror helt bestemt den bliver bedre i haven. Det er så bare, om vi kommer til at være i haven og nyde aftensmad. For øjeblikket er det ikke den store lyst :0)

      Slet
  4. Jeg kan slet ikke have "uroligt stof" på bordet! på et tidspunkt købte jeg et par duge til spisebordet men jeg har fundet den gode gamle mørke blå frem igen - den anden er slet ikke til at finde ting på. Når jeg har haft juledug på bordet er det det samme :D Fin dug du har købt. Den anden er nu også sjovt men som du skriver så er den da perfekt til have-brug :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uroligt stof i små mængdet kan gå, men ikke 2½ m på en gang.
      Jeg er også til enkelthed OG ro, for det er lige før man ku' få hjertebanken af at se på sommerfugledugen. Nu må vi se hvordan den ter sig i det fri ;0)

      Slet
  5. Sådan har jeg det også :-)gælder også for mønstrede gardiner, jeg skal have ro til øjnene.
    Tror dugen er fin til havebordet :-)
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror vi med alderen er til mere ro omkring os. Kan forestille mig at den ville være fin i en børnehave.
      Så nu skal den, hvis vejret arter sig, indvies udenfor :0)
      Knus

      Slet
  6. Det er dejligt med noget nyt ind imellem og en flot dug du har fået. Fint at den gamle kan bruges i haven.
    KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt med noget nyt og en voksdug er en billig måde at forandre på.
      Der er ca 3 m sommerfugle, så de skal bruges. Det er, trods en billig meterpris, for dyrt at smide ud :0)
      kh Kari

      Slet
  7. Hver sin ting til sin tid - sådan er det. Den er fin din nye dug :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dit indlæg fik mine tanker sat i gang, jeg linker til dig i mit indlæg. God dag :-)

      Slet
    2. Ja helt bestemt!
      Jeg er fascineret af de mennesker der bor farverigt og mønstret, men også af dem der kan begrænse sig.
      Jeg er selv i en "in-between" periode. Ved godt hvordan jeg vil bo, men har ikke lige klingende mønt til at gøre det på en gang. Men det skal være mere roligt/i harmoni end nu!
      Dejligt at jeg kan inspirerer til indlæg og du er så hjertelig velkommen til at linke :0)
      God dag til dig!

      Slet
  8. Som flere andre siger, så tror jeg sommerfuglene vil passe fint til haven.

    Jeg har kun en enkelt voksdug - en grøn/hvid-ternet - og den ligger kun på bordet, når jeg skal bruge spisebordet til et eller andet praktisk (klippe-klistre med nevøen fx.) eller som underlag under en rigtig dug, når jeg har gæster - for at beskytte bordet.

    SvarSlet
  9. Jeg ville også gerne helst slippe for voksdug på bordet, men med en næsten 6-årig ved bordet og et næsten nyt bord, så kommer vi nok til at have dug på et par år endnu. Men så er det også slut og kun når det skal laves kreative ting.

    Om lidt vil jeg klippe dugen til og lægge den på i haven. Så ser vi, om ikke vi alle har ret, i at det er den perfekte sommerdug :0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺