8.4.12

Påskedag i solskin

Sikken dog et dejligt vejr, det er i dag. Altså hvis man ser bort fra sneen, da jeg stod op.

Efter en dejlig brunch med familien, begav Gemalen, Yngste og jeg os ud i sole på en god lang gåtur.
Yngste fik sin cykel med, så vi kunne gå noget længere.

Vi gik op forbi Kokkedal Slot. Der har jeg ikke været forbi, siden de gik i gang med at renoverer det, for et par år siden. Men sikken et flot syn!!
Murene pudsede og malet hvide. Bygninger omkring (det hele er vist fredet) renoveret og et par dog revet ned (sikkert alt for farlige og forsømte til at redde) og nye bygget i stedet for. De er holdt i stilen og det ser brand godt ud.

Selve hovedbygningen er fra 1749. En af de renoverede bygninger blev bygget i 1866, så det er noget gammelt noget.

Hovedbygningen og de nyopførte bygninger


Den renoverede bygning

Jo jeg er total forelsket i Kokkedal Slot ;0)

Vi smuttede ned på Strandvejen og nød udsigten. Høj sol, klart vejr og et dejligt kig op ad kysten mod Helsingør.


God eftermiddag ♥

8 kommentarer:

  1. Fortsat god dag til dig også. Det er med at komme ud,når vejret tillader det, bare tøjet er det rigtige, er det jo dejligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bebiane :)
      Det kommer nemlig helt an på påklædningen, om en tur ud i naturen bliver noget positivt.
      Vi havde fået os klædt rigtigt på og det føltes rart.

      Slet
  2. Sikke et skønt slot, når vejret bliver bedre igen må jeg forbi og kigge...God 2. påskedag til dig..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Kokkedal Slot er utrolig smukt. Det er da helt bestemt et sted du skulle besøge. Der er lidt skov ud mod Strandvejen og ikke langt til Rungsted Havn, som altid er et besøg værd (altid mange mennesker og liv).
      God 2. påskedag til dig :0)

      Slet
  3. Skøn gåtur i har været på på, det er godt man får de gamle slotte renoveret og man holder stilen når man bygger nyt. Min bror var en smuttur i Jylland i går, han kunne vise billeder af sneen der lå på vejen, da han kørte fra København, vi har ikke fået sne men det hundekoldt.
    Conny

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en skøn tur. Vejret var godt og lige tilpas lun.
      Jeg elsker gamle slotte. De emmer at smukhed og historie. Og så er det nemlig godt at man bygger i samme stil ved siden af.

      Vi fik godt nok ikke så meget sne, at det lagde sigpå vejene, men lidt kom der da og ja det var hundekoldt ;0)

      Slet
  4. Ja, er det ikke blevet flot?!!
    Har overvejet lidt deres brunchtilbud, bare sådan for at prøve. Nåede ikke derhen til åbent hus pga. sygdom, kunne ellers have været sjovt!
    Mange hilsener til dig fra Laura:-)

    SvarSlet
  5. Jeg har altid været stor beundre af Kokkedal slot og mit hjerte græd, da de forfaldt mere og mere.
    Besøgte det, forår tilbage, da man kunne se det inden man første gang gik i gang med renoveringen.

    Sådan en søndagsbrunch har jeg også overvejet. Omgivelserne og hyggen må være perfekt baggrund for brunch.

    Stort kram til dig Laura :0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺