2.4.12

Nostalgi så det batter

Jeg har stadig bunker fra min mor, som ikke er helt gennemset.
I en af den fandt jeg disse plastikposer...



Den første taler vist for sig selv...
Den anden er vist mest kendt af den ældre generation, eller folk der er opvokset i København indtil midt i 70'erne. Den stammer fra et varehus på Vesterbrogade der hed Havemann. Havemann lå der, hvor Føtex ligger nu.

Det er nemt at finde noget om Daells Varehus, men svært at finde noget om Havemann Magasinet.
AOK har nævnt Havemann i denne artikel. Det er den der handler om Føtex bygningen.

8 kommentarer:

  1. jeg kan huske, da jeg var barn og Daells Varehus kom hjem til os i form at de store flotte kataloger. Det blev læst, og en gang imellem var man heldig, at der blev bestilt noget.

    SvarSlet
  2. Ja, de blev også gennemgået hos os. Vi var bare så heldige at vi boede i Gothersgade og derfor ikke havde så langt der over til selve varehuset. Rigtig meget af mit tøj blev købt der. Rigtig mange af vores ting blev købt der.
    Nu om dage hedder det H&M eller Ellos ;0)

    SvarSlet
  3. .... åh, så hyggeligt :-)
    God dag til dig!

    SvarSlet
  4. Ja ikk'! :0)
    Og rigtig god aften til dig ☺

    SvarSlet
  5. Dejlige minder fra barndommen, heldigvis nåede jeg at gense Dalle Valle eller Skuret som vi også kaldte det, med min søn, inden det lukkede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nu en god butik, Dalle Valle.
      Jeg nåede også at vise det til mine to ældste. Desværre tror jeg ikke, de kan huske det. Ældste var vel omkring 4 år og det var op til jul. Min onkel arbejdede der og Ældste fik lov at hilse på julemanden på min onkels kontor. Frøkenen var nyfødt.

      Slet
  6. Det er nostalgi, jeg kan også huske både varehuset og katologet som nærmest blev tyndslidt når vi fik det hjem..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var jo også et katalog med priser der var til at betale.
      Sjovt at tænke på, at da Daells varehus lå der, var det et sted med lave priser, alle kunne komme til, nu er det et at Danmarks dyre hoteller ;0)
      Men jeg kan nu godt savne Dalle Valle, når jeg er i København!

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺