26.12.11

Restedessert til aftenhyggen

Lillejuleaften lavede jeg risengrød på bestilling fra Yngste.
Der var grød i overskud og det røg i køleskabet.

Eneste billed jeg fik taget, inden kameraet løb tør for strøm...
I dag blev det transformeret til vafler efter en opskrift fra Klidmosters hånd.
Dem kan jeg godt anbefale. Klatkager i vaffeljern.

Vi spiste dem med ahornsirup, kirsebærsovs (tigget af søster efter julemiddagen ;) ) og hyldeblomstsirup, som var med i min lækre kurv fra jobbet.

De vil blive lavet igen - helt sikkert!!

16 kommentarer:

  1. Lyder rigtig godt! Jeg har lige læst om motion hos din aktive søster :) Ville nu hellere her I aften hoppe med på vaflerne :)
    Knus og kram :)

    SvarSlet
  2. Det var til gengæld et godt billede :-)
    Det er 100 år siden, jeg har fået klatkager, men der er flere, der rundt omkring i blogland har fået gjort mig opmærksom på denne gamle spise, så jeg har fået helt lyst til at prøve at lave nogen. Det, I puttede på dem, lyder også temmelig godt...
    Det kræver bare lige, at jeg har lidt risengrød, og det har jeg ikke ;-)

    SvarSlet
  3. Æblekinder - Ja ikk! Jeg tror også jeg ville vælge vaflerne, selvom motionen nok er en bedre deal for kroppen ;0)
    Knus ♥
    ___

    Ellen - Tak, der var heller ikke mulighed for at tage det om ;0)
    Når jeg har lavet klatkager, er de ikke blevet særlig gode, men disse "holdt faconen". Hvis man ikke vil putte alt det på vi gjorde, så tror jeg måsle lidt citronskal vil smage godt i eller vanilie.
    Heldigvis er det jo ingen sag lige at koge lidt grød ;0)

    SvarSlet
  4. Det må prøves. Måske jeg skulle koge grød en af dagene :-)

    SvarSlet
  5. Susanne - Det skal du. Mine unger var alle vilde med dem :0)

    SvarSlet
  6. Det er ikke mange dage siden jeg bagte en portion klatkager, på en stegepande, da jeg ikke har noget vaffeljern :-) Jeg kan bedst lide dem med et lille drys sukker i :-)

    SvarSlet
  7. Lyder rigtig spændende, de må prøves næste gang vi har en klart risengrød:-)

    SvarSlet
  8. Det er en supergod idé - jeg læste også om Malous 'vafler', og dem må vi prøve at lave her hos os.
    Klem og en dejlig dag til dig, Kari :-)

    SvarSlet
  9. Pia - Klatkager er jo en pande ting, men denne udgave er lit sjovere, syntes familien. Vi plejer også bare at få sukker/kanelsukker på almindelige klatkager, men vi tænkte vist mere vafler en klatkager ;0)
    ___

    Marianne - Velkomme til :0)
    Vi plejer ikke at lave klatkager af rester, men ris a la mande, men det har vi jo lige fået og så var det at jeg kom i tanke om Malou's vafler.
    Håber de flader i jeres smag også :0)
    ___

    Madame - Det er nemlig en rigtig god ide med vaffeljernet og vafler plejer der at være rigtig god afsætning på her hjemme :0)
    Tak og i lige måde ♥

    SvarSlet
  10. Uhm det ser lækkert ud, jeg har aldrig prøvet at lave klatkager, nok fordi jeg kun laver risengrød, når den skal bruges til risalamande, da ingen af drengene er særlig vilde med selve risengrøden - eller risalamanden for den sags skyld. Men i risalamanden lokker mandlen jo, så det får en bid eller to ned ;o)
    KH Anette

    SvarSlet
  11. Anette - Min mand spiser ikke risengrød, men meget meget gerne a la manden, men han godkendte disse, for de smager ikke gennemtrængende meget af grød. Jeg overvejer næste gang at prøve at tilføje lidt citronskal friskheden eller lidt ekstra vanilie (kogte grøden med en vaniliestang, der for længst havde fået taget kornene).
    De kunne jo drysses med hakkede mandler ved serveringen :0)
    kh Kari

    SvarSlet
  12. mmmm.... det ser vel nok lækkert ud. Hvem der bare havde en rest risengrød - og nå, ja et vaffeljern!
    God dag - og tak for hjælpen!

    SvarSlet
  13. Uhm det ser lækker, tror ikke jeg har fået klatkager siden jeg var barn, det kunne være når Naja bliver lidt større at jeg skulle prøve at lave nogle...;-D

    SvarSlet
  14. gittesp - Risengrøden kan der jo nok hurtig gøres noget ved, men jernet... de kan jo lavets på en almindelig pande ;0)
    God aften
    ___

    Rejen - Jeg tror det lige er noget for Naja. Jeg tror børn elsker det, fordi de for det meste godt kan li' risengrød :0)

    SvarSlet
  15. Det lyder rigtig lækkert og så med alt det dejlige tilbehør.Jeg må hvis have købt et vaffeljarn.

    SvarSlet
  16. Kom så igang - Det var godt og vi smider det på bordet vi har som tilbehør. Lidt for en hver smag.
    Jeg købte mit vaffeljern for et par år siden i Netto for hele 79 kr. Det er rimelig ok og vi bruger det med jævne mellemrum :0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺