15.11.11

Vægmalerier

Jeg var også til blogtræf i lørdags.
Det var som sædvanligt en super oplevelse og jeg glæder mig allerede til næste gang jeg skal med!
Som altid takket være Madame, Jens, En mand af betydning, Donald, Kisser, Bente og Anne-Marie, Ditte, Britt, Susanne og Anette.

Jeg var også med på vandringen ved slottet, men det er der skrevet så meget smukt om, så jeg vil vise det, jeg altid bliver fascineret af, nemlig Vægmalerier.

Gamle reklame vægmalerier, slidte, men stadig synlige, som denne for Carlsberg øl.


Jeg syntes det er herligt at de stadig lever hist og her i bybilledet.
Jeg håber, at ikke alle bliver fjernet. Det ville være synd!!
Eller denne, som ikke er en reklame, men opfriskning af en facade.


Det ligner Kong Christian d. 4. til hest.
Bemærk at jeg lige har fået kvinden i vinduet med (det viser hvor strålende en fotograf jeg er...) ;0)

10 kommentarer:

  1. Det må jeg sige... Du er en dygtig fotograf.
    Jeg har også et eller andet med reklame vægge.

    God aften

    Kh Randi ♥

    SvarSlet
  2. Ja, du er en strålende fotograf! og det er altså godt set, at der var de vægmalerier, det er som om der "ringer en klokke" når jeg ser det ene, men jeg så dem ikke i lørdags. Flotte billeder og stemningen i vægmaleriern kommer så flot frem.

    Det andet med Christian d. 4 må være en hyldest fordi han byggede den del af Frederiskborg Slot, som vi synes er så smukt.

    SvarSlet
  3. Randi - Hi hi tak ;0D
    De er så dejlig simple og letforståelige, når de hænger der :0)
    God aften til dig, Randi ♥

    SvarSlet
  4. Donald - Tak ;0D
    Carlsberg maleriet hang der, hvor vi sagde farvel til Ditte. Med slottet i ryggen og front mod, hvor vi kom op til broen.
    Det andet var lige inden vi nåede Torvet, ved slutningen af turen rundt om søen.
    Ejerne kan fra deres terrasse se både maleri og slot :0)

    SvarSlet
  5. Selv tak for i lørdags og ja heldigvis er der stadig nogle gamle reklamer på facader rundt omkring håber også at de får lov at blive...;D

    SvarSlet
  6. Rejen - Malet op bliver de nok ikke, men det kunne være sjovt med lidt fokus på dem. De pynter mere end en kedelig murstensvæg eller en overtagget en.

    SvarSlet
  7. Jeg har også været alt for optaget af slottet til at se det første. Øv. Sådan nogle malerier er skønne. Ikke mindst vinduerne, som jo ikke har haft nogen reklameværdi. Jeg gad vide, hvad man gør for at bevare dem....

    SvarSlet
  8. Susanne - Jeg tror desværre ikke, man gør så meget for at bevarer dem. Men vi skulle måske gøre opmærksom på, at vi gerne så dem bevarede.

    SvarSlet
  9. Godt set Kari! Sjovt så forskellige ting man har set, når vi går de samme steder og egentlig ser de samme ting. Vi kan udvide hinandens horisont på den måde - noget der var klogt at huske på i andre sammenhænge :-)

    SvarSlet
  10. Ditte - Carlsberg maleriet hang ikke sådan videre fremme, så det var nok bare min nysgerrighed (ville egne mig fortræffeligt som vindueskigger...)der lige fangede min opmærksomhed.
    Min afdeling var på Københavnertur for et par år siden og der var temaet at vi alle skulle finde et sted i københavn, der betød noget for os/ som vakte minder. Det var en rigtig spændende tur :0)

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺