1.11.11

Pakkekalender

Midt i ud og nedpakningen af de mange kasser fra min mor, må jeg jo indse, at vi er meget tæt på at skulle have 32 gaver på plads. Dem der skal glæde ungerne i dagene frem til jul.

Yngste skal have de 24 stk., som også hans søskende fik, da de var i den alder. På det punkt, skal der ikke være forskel.
Til Frøkenen er jeg meget i tvivl. Hun vil gerne have en pakkekalender fra Matas, men de er ikke lige frem gratis. De overstiger lidt det beløb jeg har i tankerne. På en anden side, så er det svært at finde 4 gaver, som hun vil holde af.  Så lige der har jeg lidt at tænke over...
Til Ældste skal der være 4 gaver. Af dem må der gerne være en lille skilling. Men jeg tror også, at han gerne vil have en gave eller 2.

Nå og hvad har jeg så i hus?
Jo en af Ældstes gaver er i hus og 9 af de 24 til Yngste er også hjemme.
Så mangler der "bare" 15 til Yngste, 3 til Ældste og mellem 4 og 24 til Frøkenen...

Dejligt det snart er jul ;0D

11 kommentarer:

  1. Puha godt jeg kan nøjes med adventsgaver til Naja, du må ud og lede videre...;D

    SvarSlet
  2. Ja, der er mange glæder i december ... pakkekalender er en af dem!

    Her hos mig er der jo ingen "hjemmeboende" - dog hænger jeg sokker op alligevel! Når pigerne kommer hjem er der på forunderlig vis altid lige en lille ting i :-)
    Men min far får adventskalender - fire små-hygge-pakker!

    SvarSlet
  3. Rejen - Ja det er om at komme igang, men det er jo helt min egen skyld ;0)
    ___

    gittesp - Jeg må jo nok selv tage skylden for det. Plejer at være i god tid med de fleste af Yngstes gaver, men har ikke set mig godt nok for i dette år.
    Når mine er flyttet bliver det nok også kun hyggegaver, når jeg ved jeg skal se dem :0)

    SvarSlet
  4. Ja pakkekalender slipper jeg for,men jeg synes det blive svære at købe julegave til vores børnebørn da de 5 er ved ,at være voksen.

    SvarSlet
  5. ARGH - der fik du trykket på mit meget ømme punkt.
    Jeg aner simpelthen ikke om jeg skal lave 24 eller 4..
    Det er et eller andet sted så kedeligt at have 4. Der måtte jo gerne være lidt hyggeligt hver dag..

    Jeg må i hastig tænkeboks! Jeg har nemlig et par småting i hus.

    SvarSlet
  6. Kom så igang - Ja først kalendergaver og så julegaver. Dem har jeg heller ikke på plads...
    Men jeg når det nok.
    Men jeg forstår dig godt. Min mor sagde det samme. Hvad skal de have, hvad ønsker de sig.
    Men forhåbenligt bliver de glade når dagen oprender :0)
    ___
    Kongmorsverden - Det er også mit dilemma. 4 gaver er ikke rigtig noget, så derfor har mine altid fået gaver både 1. december, lørdage og søndage i december og juleaften. Det har givet en 7-9 gaver og det er lidt hyggeligere.
    Mine har så fået en af de lidt dyre chokoladekalendre til hverdagene.
    God fornøjelse ;0)

    SvarSlet
  7. Hvor er det dejligt, man kommer helt i julehumør :)

    SvarSlet
  8. Tak Sarah og velkommen forbi :0)

    SvarSlet
  9. Her bliver det til adventsgaver og så har vi jo den julekalender syet af min mor, som oprindelig er beregnet til slik. Her skifter vi lidt ud og giver små gaver i stedet for. Ældste samler jo til "flytte hjemmefra" og her kan man finde mange småting.

    Julegaver er jeg slet ikke nået til. Først fødselsdag for ældste, så kan julen komme :)

    Knus

    SvarSlet
  10. Ja det er lidt af et job at finde kalendergaver :-)Jeg skal kun købe til Isabella, og hun er stadig så lille, at det gik nemt at finde 24 gaver hos Tiger og Søstrene Grene.
    Klem og på gensyn på næste lørdag, Kari!

    SvarSlet
  11. FruE - Vi har også en gammel julekalender, som min mor har syet til mig, men Yngste er vist for pilfingret til den endnu ;0)
    Ældste er ikke kommet der til endnu, hvor der skal flytte-hjemmefra ting til og han har allerede meget (fra min mor).
    Frøkenen vil have kalender fra Matas, så måske i år bliver det det.
    Julegaver er heller ikke på programmet her endnu. Det skal det, men kan ikke samle mig til det...
    Knus og dejlig lørdag ♥
    ___

    Madame - Jeg bruger også både Tiger og Søstrene Grene. Sidst i Søstrene Grene, var det ikke rigtig noget, men jeg vil se lidt på Hillerød på lørdag og håbe at finde de sidste 14 stk til ham der.
    Klem og ses om en uge :0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺