25.11.11

Ikke alt jul er in hos mig

Der er en enkelt ting ved jul, som jeg ikke kan med og det er julefrokoster.

I dag er der julefrokost på jobbet, for min afdeling sammen med 3-4 andre afdelinger. 89 kollegaer sidder lige nu og hygger sig, spiser og drikke.
Ærgre jeg mig over at jeg ikke er med? 
Næh, det gør jeg ikke. Jeg har godt nok været involveret i forberedelserne (hver afdeling skal reptæsenterer et land), men det er bare for stort til mig. Jeg gider ikke pinlige selskabslege, fulde folk og muligheden for at skulle arrangere den næste år.

Jeg er heller ikke til familiejulefrokoster, men det er nok fordi den eneste julefrokost vi skal til er med Gemalens søskende og det er ALTID 1. juledag. Lige den dag, hvor jeg har brug for at sunde mig og slappe af efter "min aften".

Firmajulefrokosten kan jeg melde fra til, mens familiens har jeg forpligtet mig til ved at gifte mig.

Den eneste julefrokost der er kærkommen er den, jeg holder 2. juledag for min dejlige søster og hendes familie, de år vi ikke holder jul sammen. Den er bare en lille sammenkomst, hvor vi nyder lidt mad og får talt sammen inden det nye år kommer.

Men inden jeg skal til familiejulefrokost, skal jeg lige hygge mig 29 dage med juleglæder <:0)

6 kommentarer:

  1. Jeg plejer at være med til julefrokosten på mit job men i år orker jeg det ikke rigtigt - det er af samme årsager som du skriver. Familiejulefrokoster kan jeg til gengæld godt lide. Håber du nyder aftenen -måske med vild med dans?

    SvarSlet
  2. Anette - Nogen er til mange mennesker og fest og ballade, andre er til en sluttet kreds, hygge og tid til snak. Jeg føler mig lidt asocial, men indeni har jeg det godt.
    Og jo tak, jeg har hygget med de to yngste og set Vild med dans ;0)

    SvarSlet
  3. Jeg har også et lidt anstrengt forhold til julefrokoster - der er så mange faktor som afgør om jeg gider eller ej. Men hvis der er selskabslege, så er det i hvert fald 100% sikkert at jeg siger nej tak.... jeg hader selskabslege!

    SvarSlet
  4. Ja, job-julefrokoster har jeg altid haft et ambivalent forhold til .... heldigvis har jeg i mange år haft min yngste datters fødselsdag at bruge som undskyldning. Helhjertet. Hun har fødselsdag den 21 dec - og hendes fødselsdage har altid kommet før div decemberarrangementer.

    SvarSlet
  5. Vi er kun 3 på kontoret, så i år skal vi en tur på restaurant og have lidt god mad og et glas vin. Vi har selv fået valget, og har valgt det store arrangement i hallen fra.
    Jeg gider ikke snaps og hovedpine, så det passer mig fint.

    SvarSlet
  6. Jens - Jeg vil gerne julefrokoster med firmaet, hvis det var mindre og der var tid til at tale med dem der er med, men 89 kommer man aldrig igennem, for 2/3 kender man ikke rigttigt eller slet ikke.
    Om der stadig er selskabslege med, ved jeg ikke, men der har været og af de pinlige!
    ___

    gittesp - Jeg har også brugt min ældstes fødselsdag d. 10. december som afslag, men i år blev julefrokosten flyttet fra d. 2/12 til 25/11, så der meldte jeg lige ud, at jeg bare ikke er til julefrokoster. Også fordi der er juletræsfest d. 10. og der kommer vi. Men det er også hyggeligt og på et helt andet niveau.
    ___

    Susanne - Se så ville jeg også gerne. Det lyder bare hyggeligere og man kommer til at sidde sammen med mennesker man kender og man kan hyggesnakke om det man ikke når i hverdagen (altså privatsnakken).

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺