29.11.11

Endelig tror jeg han har fattet!



Nu nærmer julen sig og igen ser det ud til, at jeg skal døje med min ovn. Den er nu 11 år og godt brugt.
Julen 2009 var den meget på vej til at sige fra, men den betænkte sig. Sidste år var der også problemer.
Men nu vil den ligesom ikke rigtig bage jævnt (egentlig et gammelt problem). Jeg har brokket mig over mine boller ikke rigtig bliver bagt, selvom jeg giver mere tid og lidt højere varme. Gemalen har ment, at det nok mere var mig og bolleopskriften end ovnen.

Men i går måtte han indrømme, at den bager godt skævt. Den stod på stegt flæsk, stegt i ovnen, men det i den ene side var mindre stegt end dem i den anden.

Så mon ikke jeg skulle give mig selv en ny ovn i julegave?

8 kommentarer:

  1. God ide.....bare den ikke skal ligge under juletræet juleaften :-)

    Knus

    SvarSlet
  2. Det er da en god idé når skidtet nu ikke virker..En halvt stegt flæskesteg, det er ikke godt...;D

    SvarSlet
  3. Jo, jeg synes, du skal give dig selv en ny ovn i julegave - det er da en gave, der vil blive værdsat ☺
    Hav en dejlig aften, Kari!

    SvarSlet
  4. FruE - Åh hvor er du kedelig!!
    Endelig kunne jeg have fået dem største og dyreste gave og så vil du slet ikke have den under træet...
    Jeg kommer nok til at bruge den inden juleaften, hvis den bliver indkøbt inden ;0)
    ___

    Rejen - Ja, den kan ikke undværes, så jeg skal have en under alle omstændigheder. Og nej halvråt svin er ikke lige sagen.
    ___

    Madame - Tak Madame :0)
    Den vil blive værdsat. Den er jo 100% uundværlig :0)
    Og god aften til dig!

    SvarSlet
  5. Der må straks gøres noget, så julemadens kvalitet er sikret! Godt at gemalen omsider forstod alvoren ;-)

    SvarSlet
  6. Hellere igår end i morgen. En ovn kan ikke undværes. Og når det går galt med stegt flæsk, så må der handling til. Jeg håber, at den nye ovn er lige om hjørnet :-)

    SvarSlet
  7. kære Kari

    Måske du trænger ....
    men en ovn i julegave ...
    den ville ikke gå her ....
    Hvad tror du manden ville sige til at få en ovn i julegave ....
    personlige gaver tak ... eller i hvertfald ikke køkkengrej ....
    Håber du får ny ovn inden ....
    kram♥

    SvarSlet
  8. Ditte - Der skal gøres noget inden nytårsaften. Vi skal heldigvis ikke holde jul, men skulle der ske noget inden da, så ville det være fint :0)
    ___

    Susanne - Eller MEGET snart :0)
    Ovnen kan jeg bare ikke undvære!
    Men så skal vi lige finde tiden til køb...
    ___

    Marianne - Nej, det var nu heller ikke meningen at den skulle være en julegave juleaften, men at få ny ovn ville være en gave :0)
    Nej, lidt personligt ville være at foretrække :0)
    Kram og dejlig onsdag!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺