19.10.11

Hovedet i blød

Lånt her

Det er vores tur til at holde nytårsaften.
Det giver så lidt at tænke på, og 73 dage at løbe på
Vi bliver en 9-10 stykker, deraf 3 under 18 år.

Nå, jeg er jo så den type, der godt kan li' at være lidt anderledes. Nok mest forstået på den måde, at jeg ikke gider det samme, som vi plejer at få.
Og hvad er det så? Jo steg af en eller anden art med tilbehør.

Lige nu er min ide en suppe til forret (her plejer vi at få kold forret). Ikke en stor tallerken fuld, men lidt til at starte på.
Så overvejer jeg fyldte kyllingebryst, måske med ratatouille og flødekartofler (der kommer jo ældre herrer (dem på 49-50 år) som ikke er til nytænkning...).
Desserten skal nok være noget tærte med is eller creme brulee eller... ikke helt på plads endnu ;0)

De næste uger skal der prøves opskrifter af. Både på forret, hovedret og dessert.

8 kommentarer:

  1. Vi skal også holde nytårsaften her og vi bliver enten 13 eller 17 og en hund. Men planlægning er jeg slet ikke nået til. Nu fylder den runde fødselsdag mere. Og så kommer julen også med gæster (af den skønneste slags) :-)

    Lyder til, at være en spændende menu. Utraditionel, men med god mad. Vi nupper nok en mere traditionel, så vi ikke skal tilpasse os kræsenpindende for meget :-)

    Knus

    SvarSlet
  2. Jeg har engang til et mægtigt Nytårsgilde fået den opgave at fremstille Mulligatawny - den der karrysuppe, de får i 90års fødselsdagen....den smager af mér!

    SvarSlet
  3. Det er godt at være i god tid, så undgår du stress, og kan nyde juletiden.

    SvarSlet
  4. FruE - Jeg skal jo også kun tænke på nytårsaften ;0)
    Juleaften klarer en underskøn Quinde og hendes familie!! og jeg glæder mig!!
    Jeg gider bare ikke rød kød igen og jeg tror det også kan spises af de kræsne (her er det jo voksne der er...).
    Knuss
    ___
    Lavendel - Det er en mulighed!! Det må jeg prøve. Har hørt om den suppe, men ikke smagt den.
    Tak for tippet, Lone!!

    SvarSlet
  5. Mette Lykke - Jeg ved jo at det bliver mig der skal finde på og kreere, så god tid og ingen stress :0)
    Julen skal jeg heller ikke tilberede, men bare nyde nyde nyde!

    SvarSlet
  6. Mums - så blev jeg lige sulten!

    SvarSlet
  7. Hold da - jeg er imponeret .... du er da i usædvanlig god tid. Det er da fantastisk! Her er det mig der står for både jul og nytår - julemenuen er lissom fastlagt! Nytåret, har jeg slet ikke tænkt på!
    God dag

    SvarSlet
  8. Kongmorsverden - Håber du fik lavet dig lidt natmad ;0)
    ___

    gittesp - Det er jeg nød til, når opskrifterne lige skal prøves af :0)
    For 3 år siden stod jeg også med både juleaften, julefrokosten 1. juledag og nytårsaften. Det vil jeg ikke prøve igen!
    Jeg skal jo heldigvis ikke tænke på julemaden. Det gør bedsteveninden ;)
    God aften

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺