7.8.11

Sidste enkeltstart i Post Danmark rundt

Lørdag indtog vi (Gemalen, Yngste, Frøkenen og jeg) Helsingør, sammen med Kusinen og hendes mand.
Der var enkeltstart i Post Danmark rundt og når nu vi bor i rimelig afstand af byen, så ville vi da se det med.

Men først en tur til Gilleleje.
Gemalen købte en Soft shell jakke på Langelinie i torsdags, men da vi kom hjem, havde ekspedienten ikke taget alarmen af, så efter et ring til butikken, tog vi til Gilleleje, hvor de også har butik, for at få den s**** alarm af.

Så videre til Kusinen og så til Helsingør.
Vi var der oppe omkring kl. 14 og så gik gik gik vi ellers rundt. Det var nok den kedeligste del af det, når man ikke er til sport. Yngste syntes nu heller ikke, det var alt for spændende.
Holdbusserne holdt til skue og det var da spændende, om der kom en berømthed ud, men det var heller ikke der ikke-sports-interesserede fik et kick. Jo vi scorede et Rabobank kasket. Det var også de eneste der var large med reklame ting ;)



Det var først da reklamevognene kørte, at Yngste kunne se det sjovt i det. For så var der uddeling af Nestea, bolcher, is (hjemis), kasketter og lidt mere.



Enkeltstarten med 120 kørende tager tid. Men vi havde fundet et godt sted at stå og så klappede vi ellers rytterne igang/til mål (vi stod ca. 300 meter fra start/1 km fra mål).
Efter en 25-30 rytters tid, ville de "kære" mænd hen til målområdet (vi quinder kunne ikke rigtig se fidusen...).
Vandre vandre vandre gennem menneskemasser og så finde ud af at det var en mindre god ide, for der så man ikke nær så godt.
Men så gik den lørdag.

I dag, hvis regnen ellers holder op, er der blogtræf på Frilandsmuseet.
DMI's prognose siger opklaring efter kl. 12, så det må vi så satse op ;)

7 kommentarer:

  1. Det med alamen kender jeg godt. Købte en kjole da jeg var i Hillerød i tirsdags og måtte til Odense for, at få den af i går. Det var så ikke samme alarmsystem, så hun måtte i nabo butikken :-)

    Håber regnen stilner af og at I får en dejlig dag.

    Knus og vi ses i næste uge :))

    SvarSlet
  2. Kære Kari
    Post Danmark Rundt snød SydFyn dette år. Har nu godt nok set det live et par gange; men syntes skuffelsen er stor, når suset fra cyklerne er forbi på cirka 2 sekunder... og så står man der!!!
    Cykelløb skal ses på TV....:-)
    P.S. Det var ældste sønnen, som har myge allergi.
    God Søndag / RikkeBo

    SvarSlet
  3. Vi var til Post Danmark rundt sidste år i Randers. Min mand havde fået VIP billetter så vi stod i målområdet og heppede. De kørte forbi flere gange og så stod vi lige overfor dem da de fik trøjerne på :) Der var SÅ mange mennesker! De kører igennem Århus hvert år men vi gider ikke rigtigt den store menneskemasse så vi plejer normalt ikke at tage derind - heller ikke i år :) Vi bor 10 km udenfor Århus så det var ellers nemt lige at komme forbi :) God søndag.

    SvarSlet
  4. Jeg dig god fornøjelse med blogtræffet, må vejr guderne være med jer.

    SvarSlet
  5. Fru E - Det var da værre at den samme butik ikke en gang har samme tyverisikringssystem!
    Vi talte om at det jo var helt galt, hvis en amerikaner købte noget og så først så når skibet havde lagt fra kaj...
    Tak, vi havde en dejlig dag med sol og let vind :0)
    Knus!
    ___

    RikkeBo - Post Danmark rundt snød Fyn i år!
    Jeg vil gerne tro, at en almindelig etape er kedelig (i går var min første etape), men en enkeltstart er altså en del sjovere. Især der hvor vi stod :0)
    Det må du undskylde, det med ældste sønnen. Jeg havde ellers læst godt igennem, men mand hang vist mest fast :)
    God aften til dig!
    ___

    Anette - Det var også menneskemasserne der generede mig mest. Og med en krudtugle på næsten 5 år, så skal man være på 110% ellers bliver han væk.
    De slutter jo af hvert år på Frederiksberg og og min mor var trofast tilskuer, for hun boede på ruten. Jeg tror heller ikke jeg ville tage til Frederiksberg, bare for 2 sek. vue :)
    ___

    Mette Lykke - Tusind tak Mette Lykke. Det var rigtig hyggeligt og vejet holdt :0)

    SvarSlet
  6. Tak for din kommentar hos mig :-)
    Det var hyggeligt at se dig i dag og få ansigt på din blog.
    Frederiksværk havde æren af Post Danmark opløbet på 4. etape lørdag middag og da vi forlod byen (for en aftale) var der folkevandring ind mod centrum!

    SvarSlet
  7. Ditte - Velbekomme og i lige måde :0)
    Det var også hyggeligt at møde dig og din mand.
    Det er vist en folkefest, når sådan en etape kommer til byen. Det havde det også været på ruten i går, hvor
    Gemalen med Yngste og Frøkenen havde set feltet køre forbi på Strandvejen.
    Kommer det forbi en anden gang, så kan det da godt være at vi skal ud og se ;0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺