5.8.11

Så er ferien slut

Det blev fredag og den er snart ovre!

Vi sluttede ferien af med en tur til Langelinie. Vejret i dag var ikke af det bedste, men det var nu ok.
Frk. Havfrue er tilbage på sin plsds og det samme er alle japanerne og andre turister. Der findes vist ikke nogen kvinde i DK der er blevet berørt af menneskehænder som hende ;0)


Kongeskibet lå for anker. Jeg må sige, at jeg ikke er imponeret af det skib. Vi så det tæt på for 5 år siden og alt det "laksefavede" er malet træ. Kunne de ikke beklæde det med lakeret træ i stedet for!
Gefion pløjer stadig gennem vandene. Det var så på det tidspunkt, at det begyndte at dryppe fra himmelen.

Vi har afsluttet ferien, med et besøg hos lægevagten.
En myg har holdt gilde på Yngstes højre hånd og den er nu dobbelt størrelse, meget varm, gør ondt og han har fået revet hul på de 4 stik. Så vi ville lige være sikker på, at der ikke var gået betændelse i de små sår.
Det er der heldigvis ikke, men det er altså træls at han har arvet min overfølsomhed over for myg. Sidste år var det jo øjet.



Nu drikkes der ASTI, som afslutning på 3 uges afslapning.

9 kommentarer:

  1. Fin måde at nyde den sidste feriedag, dog ikke for Yngste, det er synd for ham..;(...

    SvarSlet
  2. Rejen - Det er sjovt at lege turist i egen hovedstad. For det er jo sådan det føles, når man render rundt med kamera i den ene hånd og peger med den anden ;0)
    Og nej, Yngste er ikke så heldig. Han har sovet fint i nat (sover endnu), så jeg er spændt på hvordan hånden ser ud i dag.

    SvarSlet
  3. Kære Kari
    Dejlig måde at nyde sidste feriedag på- tak for de fine billeder :)
    God weekend til dig og dine
    Knus Heidi

    SvarSlet
  4. Øv, sikke noget at I er overfølsomme over for myg! Det ser drabeligt ud med Yngstes hævede hånd. På gensyn i morgen, jeg glæder mig mig - klem!

    SvarSlet
  5. Heidi - Tak og ja, dejligt at gense min by (er født og opvokset i København).
    Håber du har overlevet 1. arbejdsuge og nyd at det er weekend sammen med familien!
    Knus Kari
    ___

    Madame - Ja det er øv. Jeg er heldigvis ikke så modtagelig mere, men Yngste tager godt i mod. Lægen på lægevagten havde set mindst 7 af de tilfælde i går, så det må være nogle specielle myg der har en kraftigere "gift". Håber han har det bedre i dag.
    På gensyn i morgen og kram!

    SvarSlet
  6. Dejlig sidste-ferie-dag I havde ... det glder om at nyde til det sidste :-)Rigtig god weekend

    SvarSlet
  7. Kære Kari
    Ja, her er ferien også væk....
    Fyn har også fået sin egen "Lille Havfrue", den står nede ved Svendborg... Sjovt og den, der har doneret, vil ikke give sig til kende..
    Myggestik er heler ikke velkommen her. Ældste manden har også overfølsomhed for den snabelsluger.... Sover under myggenet. :-)
    God bedring med sønnen...
    God lørdag / RikkeBo

    SvarSlet
  8. utroligt som en ferie kan gå hurtig ... håber I havde en god ferie :)

    SvarSlet
  9. gittesp - Det gælder om at nyde og udnytte optimalt :0)
    Og rigtig god weekend til dig!
    ___

    RikkeBo - Det er altså gået hurtigt med de 3 uger...
    Ja det er da morsomt at vi nu er i besiddelse af 2 små havfruer. Det kan være jeg skulle forbi Svendborg, næste gang jeg kommer til Fyn. Tak for tippet.
    Yngstes hånd er faldet lidt i dag, så det ser ud til at gå i den rigtige retning. Jeg er heldigvis ikke så overfølsom, men det er også min første allergi og jeg fik den som barn. Jeg håber at Yngste vokser fra den også.
    Håber din mand undgår årets myg, for de er giftige!
    God weekend Rikke ☺
    ___

    Helle - Den går alt alt for hurtig!!!
    Men den har været et behageligt bekendtskab ☺

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺