22.8.11

Gilleleje havn

Vores kærestetur gik til Gilleleje havn. Vi fik jo en Smartbox i gave sidste år, og det skulle bruges.
Jeg ville gerne blive i Nordsjælland og så var muligheden Brasserie Gilleleje havn.

Tak til Gemalen for at huske at tage billed :0)

Vi kunne vælge 2 retter, enten forret og hovedret eller hovedret og dessert.
Vi valgte forret og hovedret.
Forretten var Porretærter m/ røget dyrekølle, pesto og salat.
Til hovedret valgte vi Rødtunge bagt med laks og spinat, dertil cremet mornaysauce, nye kartofler og rødbede/ærte croudité (juilleskåret rå rødbede og sukkerærter).

Efter kaffe og te, spiste vi desserten på havnen. En dejlig vaffel med 3 kugler Ben & Jerry is. Det er mit første møde med Ben & Jerry is, men ikke det sidste. Det smagte dejligt!

Så cruisede vi langs vandet fra Gilleleje og hjem. Så på huse, restauranter og mennesker på farten.

Om et år er det 15 år og mon ikke vi gentager succesen ;0)

6 kommentarer:

  1. En dejlig måde at fejre bryllupsdag på. Tillykke med de 14 år :-)

    SvarSlet
  2. Tillykke :-) Det er dejligt med hyggeture uden børn - jeg er sikker på at I har fortjent en tur igen om et år!

    SvarSlet
  3. Dejlig måde at fejre bryllupsdag på, og vejret var jo fint til netop det...;) Tillykke med de 14 år

    SvarSlet
  4. Det lyder som en rigtig dejlig og hyggelig aften! Jeg havde bestemt også valgt forret, hovedret og is på havnen som dessert! *S*

    SvarSlet
  5. Mums - bliver jo helt sulten!!

    Tillykke med de 14

    SvarSlet
  6. Pia - Tak og ja. de første 9 år fejrede vi det ikke, for der var det en hemmelighed ;0)
    ___

    Ditte - Tak!
    Vi er ikke så gode til at gøre noget bare os to, men vi kan helt bestemt lære det :0)
    ___

    Rejen - Tak :0)
    Ja vejret var det intet at klage over!
    Det mærkede I jo også :0)
    ___

    Jens - Det var det også. Jeg elsker fisk, så det var oplagt og porretærte og Ben & Jerry is lød bedre end Creme Brulee ;0)
    ___

    Kongmorsverden - Det var også godt og tusind tak :0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺