27.8.11

Firmafest i Tivoli

I går havde vi firmafest for vores matrikkel ( vi er mange matrikler) og det foregik i Tivoli.
Kl. 15 blev vi, i samlet flok, lukket ind i Tivoli. Vi havde på forhånd valgt en oplevelse og jeg havde valgt en historisk rundvisning.
Det var spændende. Vi fik lidt at vide om indgangsportalen og derefter en rundvisning på pantomimen. Vi var oppe på scenen, nede i kælderen og vi fik fortalt om pantomimeteateret. Det er f.eks. en fredet bygning, så der må ikke laves noget om. Så der skal 5 mand til at betjene påfugletæppet. En trækker selve fuglen ned, 2 folder vingerne sammen og 2 betjener spillet i kælderen.

Lånt her

Efter pantomimen, hørte vi om Nimb og så var vi ved rutchebanen. Der kom vi ind under og fik set motoren der trækker vognene rundt, vi hørte om svenskerevinget og om den forlystelse der lå der før rutchebanen.

Lånt her

Så havde vi "fri leg og lego klodser" frem til velkomstdrinken ved akvariet under koncertsalen. Efter den var vi i Lumdbye salen, hvor vi spiste, lækkert mad, så et lille balletstykke fra Pantomimen.

Da kaffen kom på bordet, smuttede jeg hjem, for jeg havde bestilt hjemtransport fra stationen (Gemalen hentede mig på vores lokale station).

Jeg tror, jeg vil investere i Tivolikort til næste år. Bare for afvekslingens skyld).

4 kommentarer:

  1. Jeg synes det lyder spændende. Jeg vidste slet ikke, at de arrangerede sådan nogle historiske ture, men det kunne jeg da godt tænke mig at prøve! *S*

    SvarSlet
  2. Jens - Det var det også. At komme steder, som kun ansatte kommer.
    Jeg ved heller ikke og det er noget alle kan, men mon ikke man kan læse om det på deres hjemmeside.

    SvarSlet
  3. Ud fra det du har fortalt, kunne jeg i hvert fald godt tænke mig at holde firmafest i Tivoli - er det dyrt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen forbi Troels :0)
      Det var også en forrygende oplevelse. Dog ved jeg ikke hvad det kostede, for jeg havde bare tilmeldt mig, da vi fik invitationen.
      Tivoli reklamere med at de skræddersyer arrangementer og firmafester. Kontakt dem og jeg vil tro de er behjælpelige :)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺