1.8.11

cardigan med dobbelt perlestrik

Så blev jeg færdig med den cardigan, jeg skrev om før ferien.

Jeg manglede den gang kun 3 udtagninger og så indtagning til ærmekuppel og så selvfølgelig monteringen.
Så et år efter jeg begyndte på den er den nu færdig.



Den er strikket i to tråde supersoft fra Holst. Farven hedder Iced.
Mønstret er fra Drops model R-572.
Jeg har strikket ærmerene 11 cm kortere, da jeg gerne vil have en cardigan med 3/4 ærme.
Det skal 3 knapper i, men jeg tror jeg vil nøjes med en lille broche.

Så er der det der med uld. Jeg er ikke vant til det og selvom den er dejlig blød, så syntes jeg den kradser, men det er nok bare noget jeg skal lære...

7 kommentarer:

  1. Den ser fin ud - og en broche vil gøre sig godt... jeg selv har også færdiggjort "en gammel sag" - en hvid hulstrik - en rigtig sommersag!

    SvarSlet
  2. gittesp - Jeg havde lidt glemt at jeg har en masse brocher fra min mor, så derfor den liden uchicke kiltnål.
    Det er egentlig dejligt at blive færdig med en ting. Det er længe siden jeg har prøvet det :)

    SvarSlet
  3. Du må lære at leve med uld, for den cardigan er blevet så fin :-)

    SvarSlet
  4. Den er blevet rigtig fin :-)

    SvarSlet
  5. Losarinas mor - Tak Miri!
    Ja, jeg bliver nød til at lære det. Har 500g mere i en anden farve, så jeg bliver nød til det.
    ___

    Fru E - Tak. Den har også taget tid ;0)

    SvarSlet
  6. Super flot cardigan.
    Jeg håber du har fået adgang til min blog.
    Når jeg opdatere mine indlæg, tror jeg ikke, du kan se det på din blogliste. Jeg er bange for, at du er nødt til at åbne min blog for at se, om der er nye indslag. Jeg ved det er besværligt, men håber det kan gå for en periode.

    SvarSlet
  7. By MARIANNE - Tak, nu skal jeg bare lige lære at gå med uld ;0)
    Jeg har ikke fået adgang til din blog. Den fortæller bare at bloggen kun er åben for inviterede :0(
    Håber ikke det er noget alvorligt, der får dig til at privatisere bloggen.

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺