10.7.11

Skridttælleren...

Burde jeg have haft med!
Efter en lidt negativ start på tøj-racet (Ældste og Gemal kunne ikke blive enige om en bluse...) satte jeg Gemal og Yngste af ved Kong Kaffe og legelandet og så tog vi (Ældste, Frøkenen og Jeg selv) på tour.
Først satte jeg Frøkenen af i en butik, så Ældste i en anden.
Så tilbage med mig til Frøkenen og skifte butik, og så mig tilbage til Ældste og skifte butik der også.
Mens han så så på tøj, racede jeg tilbage til Frøkenen, som havde fundet noget. Ind i prøverum med hende og tilbage til Ældste.
Han sendt i prøverum og prøve og mig tilbage til Frøkenen og betale.
Så os tilbage til Ældste og se hvad han havde fundet og betale betale betale...
Puh! Der kunne en skridttæller havde været sjov ;0D

Frøkenen er en der passer på de tøjpenge hun kan få. Hendes motto er "Jo billigere, jo mere kan jeg få". Ældste til gengæld er mottoet "Jo dyre, jo bedre".
Frøkenen fandt f.eks. en kjole og en cardigan til 75,- stykket og en nederdel til 49,- og et par shorts til 99,-.
Ældste lå lige i den anden ende af skalaen og han brugte det dobbelte af sin søster. Da vi brugte så mange penge i den butik (herretøj), så fik han et tilbud, som jeg syntes var ok. 10 par tights (underbukser) for 500,-. De koster 100,- stykket og tilbuddet var der 2 par for 150,-. Ældste  manglede denne beklædningsdel (der er ekstra huller i mange af hans, så det var en nødvendighed) så jeg sagde fint og så ved jeg han har de næste mange år frem. Han har længe kun ville gå i Björn Borg, så dette er et fremskridt.

Så hans slutkommentar, da jeg sagde at han ville får svært ved at styre økonomien " Det er da kun fordi jeg ikke selv skal betale, at jeg køber det jeg gør..."
Nice to know...     ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺