3.7.11

Fredelig søndag (set i forhold til lørdag)

Så blev det søndag, dagen efter regnen.
Og nej jeg klager ikke. Vi fik vand, men ikke i de mængder, som København eller Gemalen i Brøndby fik.

Jeg tog til havefest med Frøkenen og Yngste i går eftermiddags. Det var tungt fugtigt, men solen skinnede efter en våd formiddag. Vi nåede hygge i haven, mad i stuen og endnu lidt hygge i haven, inden vandet stod ned omkring kl. 20.45. Et ordenligt læs vand og så var det ovre.

Gemalen og Ældste til gengæld fik vand! De var taget til Brøndby til noget alliance-kom-sammen, med andre af dem de spiller på nettet med.

Det var så meningen, at de skulle kommet til havefesten omkring kl. 20, men der stod himmel og jord i et i Brøndby. Det væltede bare ned og de kunne ikke komme til bilen uden at kunne vrides.
På et tidspunkt ringede han og sagde at jeg selv måtte komme hjem. Der nu var gået ild, der hvor de var i den kolonihave de var i. Et køleskab var stået af og der stod flammer ud af det (det stod i en træudestue bygget til et træhus...).
Men omkring 22.30 ringede han igen og så var de på vej op og hente os.

Hold da op en oplevelsesrig dag for dem. Det var ellers kun meningen, at det var Ældste der skulle have været afsted, men da det var umuligt at komme hjem der fra om aftenen, Gemalen tog med. Han spiller også i den alliance.
Sikken et held.

I dag har vi bare sovet, gået og hentet trækvognen, som vi ikke fik med hjem i går, købt ind og gået hjem igen. Så nu er jeg flad, men må lige have indhentet vasketøjskurvene overflod.

4 kommentarer:

  1. Uha, sikke'n oplevelse... med både vand og ild - der var rigtig gang i elementerne i går... her nød jeg blot tordenvejret sikkert bag lukkede døre. Go' aften :-)

    SvarSlet
  2. Ja der væltede godt nok meget vand ned i går, men godt at de kunne komme hjem igen..sikke en dramatisk oplevelse..;-D

    SvarSlet
  3. Utroligt med sådan et vejr - her havde vi strålende sommer og sad ude til hen på aftenen.

    SvarSlet
  4. gittesp - Ja Gemalen og Ældste oplevede lidt. Vi (resten af familien) havde bare en helt almindelig "lidt-regn" og så var det det ;0)
    Fortsat god mandag!
    ___

    Rejen - Helt sikkert! Jeg var godt nok lidt i tvivl om de kom hjem og sov, men det gjorde de :0)
    Jeg er glad for at jeg var foruden.
    ___

    Marianne Sa - Utroligt at der kan være så stor forskel på lille Danmark og også på så få kilometer, som det drejede sig om i lørdags.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺